Gå til innhold

Huff, si at vi gjør det rette...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna våre går nå i en bhg som ligger rett ved siden av en skole vi ikke sokner til. Men, barna trives kjempegodt i denne bhg, og eldste som nå er straks 5 år har mange venner der, som også skal gå på skolen ved siden av.

Bhg har tett samarbeid med skolen, så barna blir godt kjent med skolen og knyttet til den før de begynner der. Og eldste sier allerede at det er DEN skolen han vil gå på, sammen med alle vennene sine.

Han er også en veldig beskjeden og forsiktig gutt som bruker lang tid på å finne seg til rette, derfor vil jeg gjerne at han går på skolen med vennene fra bhg.

Så, vi har nå søkt han inn i den skolen vi ikke sokner til (han begynner på skolen i 2010). Og vi kommer sansynligvis til å flytte inn i den skolekretsen etter hvert. Men, om det blir om 1 år eller 5 år vet vi ikke.

Gjør vi det rette nå? Ved å søke han inn på denne skolen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig!

Skrevet

Puh, tusen takk :)

Jeg føler vel egentlig selv at vi gjør det rette, men greit å høre andres mening også :)

Skrevet

Hadde nok gjort d samme selv:)

Skrevet

Syns det høres bra ut hvis dere har tenkt å flytte dit etterhvert. Hvis ikke er det kanskje dumt på sikt. Betyr mye å ha venner fra skolen i nærheten av der de bor også. barn tilpasser seg jo ofte ganske fort. jeg har tre stor barn og en av dem var veldig forsiktig som barn, men det gikk veldig bra. Måtte bare ta ting isitt tempo.

Skrevet

Syns det høres ut som den beste løsningen for gutten deres jeg.

Dere gjør helt rett i søke ham inn dit.

Skrevet

Jeg gikk på en annen skole enn den jeg soknet til som barn, og det fungerte helt fint. Om han allerede har venner som kommer til å begynne der bør det da ikke være tvil!

Skrevet

ja det høres fornuftig ut!

jeg vet at jeg ikke får råd til å kjøpe der jeg bor nå, så jeg tenkte og søke om han fikk begyne i nabokommunen, så kan jeg heller kjøre han dit i 1-2 år, mens jeg sparer opp egenkapital. (nå er det ganske mange år til da, men man må jo legge planer)

de får det nok fint skal du se ;-)

Skrevet

Jeg gjorde feil i den forbindelse, fikk ikke barnehageplass i nærheten og hun gikk der til skolestart. Hun slet med å få innpass første skoleåret - så ja jeg syns dere gjør rett jeg også :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...