Gå til innhold

Gravid med hormonspiral

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å bli gravid med hormonspiral? Noen som har opplevd det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrolig lite sannsynlig men alt kan skje. Det vanligste er at den er feilinsatt, dvs ikke sitter midt inne i livmoren. Noen ganger har den gått gjennom livmorveggen, dette har spesielt lett for å skje hvis det bare var et par måneder siden fødsel. Noen ganger mister man den uten å vite, derfor bør alle kjenne etter jevnlig for å se at de to trådene er der inne fortsatt.. Teoretisk sett kan den være feilprodusert fra selskapet, men det er nok minst sannsynlig. Noen få har uvanlige former/feil i livmoren som gjør at den ikke fungerer som den skal(blir "feilinsatt"). Noen var gravide da den ble satt inn. Det er mer vanlig å bli gravid med kobberspiral, spesielt graviditet utenfor livmoren. Selv om baby og spiral deler livmor er det vanligvis ikke farlig for barnet. Man tar den helst ut hvis den ligger passelig til, ellers får den sitte. Noen lurer på om fosteret kan vokse rundt spiralen, eller har hørt at de kommer ut med spiralen i hånda. Det er bare tull. Fosteret vokser inni sin pose fra innsiden og ut. Spiralen bare ligger løst i livmoren ved siden av fostervannssekken.

Har du opplevd det, siden du spør?

Skrevet

Ei vennine av meg ble gravid med hormonspiral. Hadde en kraftig blødning som hun trodde bare var en kraftig mens, men viste seg at hun hadde mistet spiralen sin da. Noen uker etter ble hun nemlig kvalm...positiv test..plutselig en 4. mann..

Skrevet

Har ikke opplevd det, men bruker hormonspiral, og har en mistanke om at jeg kanskje kunne være gravid.

Men får bare se og få sjekket det ut. Snakket med jordmor og hun sa den kunne ha detti ut ?????? Eller sitte galt og da kan man jo bli gravid.

Så apoteket neste på meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...