missButterfly Skrevet 12. desember 2008 #1 Skrevet 12. desember 2008 Jeg skal lage risgrøt til nissefest. Kan jeg lage den dagen før? Blir den like god da?
Gjest Skrevet 12. desember 2008 #2 Skrevet 12. desember 2008 Risgrøt er helsefarlig dagen etter den er laget såfremt den ikke er oppbevart korrekt.
missButterfly Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. desember 2008 Det går hvis den oppbevares kaldt?
~mamma~ Skrevet 12. desember 2008 #4 Skrevet 12. desember 2008 Både toro og fjordland selger jo grøt som er laget lenge før den spises, så det går sikkert fint (jeg har ikke prøvd), men husk at den må stå i kjøleskapet! Når jeg lager riskrem bruker jeg grøt som er laget dagen før, og det går fint :-)
<3 coccinelle Skrevet 12. desember 2008 #5 Skrevet 12. desember 2008 Men husk at den må avkjøles raskt hvis den skal stå. Det kan være vanskelig hvis du skal lage mye. Skummelt hvis den står lenge og er lunken i midten av kasserollen hvis du skjønner. Det beste er vel å avkjøle i vannbad eller på verandaen og røre ofte så den blir kald helt igjennom.
Trulte76 Skrevet 12. desember 2008 #6 Skrevet 12. desember 2008 jeg skal ha nissebursdag i morra til jenta mi å skal servere grøt..har ikke tenkt tanken engang jeg Men man laer jo riskrem av grøt dagen etter også. Så det går nok fin, men usk å avkjøle den raskt ned å sett i kjøleskapet. Om den blir like god, det vet jeg ikke. Jeg skal lage det samme dagen tenkte jeg..
Gjest Skrevet 12. desember 2008 #7 Skrevet 12. desember 2008 Tl hun som svarte først: ALT er helsefarlig hvis det ikke oppbevares korrekt. Til HI: God? Kanskje til og med bedre. Bare husk at det tar laaaang tid å varme opp igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå