Gå til innhold

Mannen min vil ikke ha sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

I redsel for å skade babyen i magen. Er 6+3, noen forslag på hvordan jeg kan overbevise ham over at det ikke er farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta ham med på første legekontroll, og ta det opp der, selv om han blir flau. Så kan han få høre det fra en fagperson:)

Skrevet

Han har dessverre ikke mulighet til å bli med på første kontroll, men det ville ellers vært en god ide

Skrevet

Ikke ha sex vel, jeg å mannen min hadde ikke sex fra første gang vi fant ut jeg var gravid. Enkelte menn syns det er ekkelt bare. Live with it!

Skrevet

Ikke sex, er _IKKE_ et alternativ. Han syns ikke det er ekkelt, han er bare redd for å skade. Vi har faktisk snakket om det. Trenger bare vite hvordan jeg skal overbevise ham om at det ikke er det.

HI

Skrevet

Det enkleste er jo å finne informasjon i bøker, på internett osv som er skrevet av leger. Hvis det ikke er nok til at han klarer å bli kvitt frykten kan du ta dette opp med legen på første kontroll, og be ham skrive en aldri så liten legeerklæring om at xxx har vært til undersøkelse, og det er ingenting i veien for å fortsette et aktivt seksualliv, verken for mor eller barns helse.

Skrevet

Det med en legeerklærin var en utrolig god ide. Tror jeg stjeler den, jeg.

Skrevet

Jepp, da føler nok mannen det som at legen spesifikt har undersøkt kvinnen for å dobbeltsjekke at hun faktisk kan ha sex:) Altså mer konkret enn det som måtte stå i en bok, for TENK om det finnes unntak:)

Skrevet

hehe, jeg var litt nervøs i starten selv jeg... visste jo igrunn at sex under svangerskapet ikke var farlig, men livredd for å miste... Gubben har god greie på helse og kvinnens anatomi, så han lo seg skakk når jeg mente vi kanskje burde la være, tenk om babyen blir skadet mente jeg. Han så oppgitt på meg og sa : Kjære deg, hvor lang tror du min penis er?? Jeg kommer da ikke inn til babyen engang, jeg bare roter rundt i skjeden din! Også fant han medidsinske skrifter der det stod at sperm har et naturlig innhold av folat som gjør at baby faktisk har godt av litt hekking;) hehe, man blir jo litt satt ut når et nytt liv er i emmning, både kviner og menn blir usikre;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...