Gå til innhold

Overvektig og gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som var overvektige før de ble gravide? Jeg veide ca 10-12 kg for mye før jeg ble gravid, og er livredd for hvor mye jeg kommer til å gå opp i løpet av svangerskapet. Har gått opp 2 kg til nå og er bare 10 uker på vei........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt inntrykk er at mange som hadde noen kilo for mye fra før, har holdt vekten veldig fint, noen har til og med blitt slankere underveis i svangerskapet. To kilo opp er ikke noe å bekymre deg over, det er mye vann og ekstra blod som skal dannes i kroppen din nå. En del går ikke opp de første tre mnd, men det er som regel fordi de er dårlige. To kilo samsvarer godt med hva det ekstra blodet, vannet osv veier.

Skrevet

Kommer jo litt an på hvorfor man er overvektig. Er det på grunn av dårlig kosthold og mye usunn mat, har jeg et inntrykk av at mange skjerper seg enormt når man blir gravid og derfor ikke legger på seg noe i svangerskapet.Tror ikke du skal uroe deg :) Lykke til med svangerskapet!

Skrevet

Jeg er gravid og hadde minst 10 kg for mye på kroppen. Teller kalorier gjennom hele svangerskapet, og ligger på 2100 pr dag. Skal ikke slanke meg, men passer vekta. Spiser sunt, og går 1 time tur hver dag. Har kjøpt meg treningsvideo og gjør styrkeøvelser. Skal IKKE gå opp mye.

Skrevet

Jeg hadde 15 kg for mye da jeg ble gravid. Nå var jeg også bekymret for vektøkning, men det var verre med de ekstra komplikasjonene som fulgte, for eksempel fikk jeg diabetes med en gang, masse vann i kroppen og det ble jo ekstremt tungt å gå. Jeg gikk opp 22 kg tilsammen (i tillegg til disse 15 for mye), og var diger, men veide likevel det samme da jeg ble gravid som da jeg ble skrevet ut fra sykehuset. Fikk derimot en solid vektøkning etter at jeg ble for passiv etter at barnet kom. Så kosthold og aktivitet er bare blitt viktigere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...