Gå til innhold

Hvor mye mme drikker din baby på 10 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt usikker på om vi skal kutte ut ene flaska nå som han er blitt 10 mnd. (i dag faktisk:-)

Han får 120 ml når han våkner, før grøten.

Så 120 ml etter siste duppen, før han spiser LITT middag og frukt.

Så drikker han 150 ml etter kveldsgrøten.

Grøten inneholder jo mme, og han spiser grøt med 150-200 ml vann x 2.

Hvor mye gir dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med om du gir flasken med 120 ml etter middag og frukt? Slik at han spiser så mye middag og frukt han orker og så "fyller opp" med det han trenger av MME.

Ved 10mnd + så bør man jo trappe ned på melken, og de skal vel avvendes med flaske innen året. Har du forsøkt å gi av kopp? (tutekopp)?

Er ikke noe suksess her, hun vil ha melk av flaska si! Men jeg tenker å jobbe mer med det når hun bikker 10 mnd og ikke har så stort behov for MME lenger.

(og som svar på spm, selv om mi er 2 uker yngre:

-ammer om morgen

-en flaske på ca 100-180ml i løpet av dagen

-grøt med ca 100ml (nede på grøt en gang om dagen som regel)

-flaske med mellom 50-80 ml om kvelden)

Sånn circa circa circa.

Var hos barnelege denne uka (her i USA) og han sa at hun burde hatt ca 750ml MME (med jern), men så lenge hun ble tilbudt melk så drakk hun det hun hadde behov for.

(Og her var han veldig imponert over at hun spiste fire måltider allerede, de tar det myyyyye mer langsomt med innføring av fast føde her ;-), ingen som forventer at en på 9mnd skulle spise variert fire måltider allerede).

Skrevet

Grunnen til at jeg gir melka først, er at han spiser så lite middag for tiden.

Var det ikke deg jeg svarte på et annet innlegg, angående det med middag og spise selv? Iallefall spiser han lite middag etter at han var syk, og i tillegg skal han spise selv, og da er det ikke mange bitene som kommer ned...

Når han spiser mer middag igjen så kommer jeg til å kutte ut flaska på ettermiddagen ja.

Huff, vet ikke om jeg vil slutte med flaska helt enda jeg... Han koser seg sånn med den. Han får vann av tutkopp, så han forbinder nok den med vann også. Skal heller prøve dette når han ikke får mme lengre tenker jeg!

Men ser ut ifra svaret ditt at han drikker iallefall nok mme...

Skrevet

Sønnen vår får 180mme før grøt om morningen og 150 mme om kvelden før grøt. (180 og 150 før mme taes i)

Han er 11 mnd da. Så vi har begynt å gi litt kumelk til lunsj. Og det liker han veldig godt og har ikke reagert på det. ( Er veldig lite han får smake, bare sånn at han blir vant med det :) )

I følge hs er dette nok, da han får melkepulver gjennom grøten og :)

Skrevet

Gutten min får 200 ml mellom kl 6-7 om morningen. (grøt får han ca. en time etter og da spiser han veldig godt) På kvelden kommer det an på om han akkurat har fått grøt eller ikke. Har han det, drikker han kanskje bare 40 ml. Er det gått en time eller mer siden han fikk grøt så drikker han igjen 200 ml.

Skrevet

Vår gutt er 9,5 mnd. Jeg fikk beskjed på HS at han skulle ha 500-600 ml melk tilsammen nå inkl. grøten. Han får derfor ikke mer enn 135ml til lunsj og 100 ml til kvelds. Får grøt av ca 170 mlx2 i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...