Anonym bruker Skrevet 12. desember 2008 #1 Skrevet 12. desember 2008 Vi har valgt å ikke ha alkohol i vårt bryllup. Men nå har jeg blitt beskyldt av enkelte familie medlemmer for å være egoistisk. De mener nemlig at vi burde servere alkohol og at hver enkelt bør få velge om de ønsker å drikke det eller ikke. Vi har valgt dette ut ifra våre meninger. tro og ønsker, men ble litt overrasket da disse mente at det var et egoistisk valg av oss. Bør det serveres alkohol i et bryllup for å tilfredsstille enkelte gjester - eller er det helt greit at vi bestemmer dette?
Gjest Skrevet 12. desember 2008 #2 Skrevet 12. desember 2008 Neinei, det er IKKE egoistisk!! Det er DERES bryllup, og det er deres ønsker dere skal følge, ikke andres. En kan ha det like koselig uten alkohol som med, og om de som sier at det er egoistisk å IKKE ha det, kan vel bare la vær å komme, og heller ta seg en fest et annet sted? Nei, fytti, noe så dumt er det lenge siden jeg har hørt! Vi skal ha alkohol i bryllupet, men kun et par glass øl/vin til hver til middagen, og litt ekstra til kaffen etterpå. Vil folk ha alkohol hele kvelden, får de ta med seg sin egen. Alkohol er DYRT, og virkelig ikke et must bare fordi det er et bryllup.. Håper virkelig ikke dere kommer til å slite med dårlig samvittighet pga at noen sier at dere er egoistiske som ikke vil servere alkohol.. Det er DEM som er egoistiske, i og med at de på en måte KREVER å få gratis alkohol servert. Det er nå min mening i allefall Masse lykke til med bryllupet!!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2008 #3 Skrevet 12. desember 2008 hmmm, vet sannlelig ikke.. Hva om dere skulle hatt alkohol - men en eller fler har/har hatt problemer med alkohol.. Ville dere da tatt hensyn til dem? Eller måtte de bare takle det selv?
Anne-B. Skrevet 12. desember 2008 #4 Skrevet 12. desember 2008 Nei, det er det ikke. Ferdig med det. KOmmer folk for å feire dere eller for å drikke seg fulle?
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 12. desember 2008 #5 Skrevet 12. desember 2008 NEI!!! Jeg blir så iritert på deres veiene. Vi har også folk i familien som skal legge seg opp i hvordan vi vil at dagen vår skal være. Vi skal ha alkohol men får kritikk for at det ikke skal være åpen bar. Jeg er helt enig med Anne-B over her at folk skal feire dere og ikke drikke seg fulle.... Nå vet jo ikke jeg hvem i familien som har uttryket missnøye og hvordan type familie dere er. Men jeg er av den "frekke" typen så jeg sa bare i fra at jeg "håpet" at om den eneste grunnen til at de ville komme var pga en eventuell åpen bar at de likegodt holdt seg hjemme. De ble litt lange i maska da faktisk:)
sekke Skrevet 13. desember 2008 #6 Skrevet 13. desember 2008 nei. det bestemmer dere selv. kjære vene.....vet om de motsatte tilfellet der brudgommen og hans familie ville ha alkohol i bryllupet,men "fikk ikke lov" av bruden og hennes familie som hadde et kristent livssyn... dere er i allefall enig som par. det er det viktigste...
Milletrille Skrevet 14. desember 2008 #7 Skrevet 14. desember 2008 Hva er det som feiler folk som alltid må kritisere? Syns det er flott at dere har tatt standpunktet og ønsker bryllup uten alkohol, det må da absolutt være deres valg! Kos dere og prøv ikke å tenke på disse dumme familiemedlemmene som bare MÅ ha alkohol for å få fart i sakene... Lykke til
Makko med to små gutter Skrevet 19. desember 2008 #8 Skrevet 19. desember 2008 Det er DERES bryllup og deres valg!
Oslo7 Skrevet 19. desember 2008 #9 Skrevet 19. desember 2008 Det syntes jeg ikke dere skal. Det er deres bryllup og dere bestemmer. Det er deres dag og dere gjør det dere syntes er riktig for dere! Kos dere masse, dagen blir nok bra med eller uten alkohol. LYKKE TIL :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå