mimmi9 Skrevet 12. desember 2008 #1 Skrevet 12. desember 2008 Har den siste uken opplevd å ha skikkelige magesmerter ett par ganger. Senest i går kveld fikk jeg skikkelige "tak", kjentes ut som kramper. Disse smertene er ganske langt opp i magen (mot mellomgulvet). Lå å sprellet på badgulvet et par timer før det begynte å gi seg. Hadde da tatt 1 g paracet. Har sjelden vondt i magen, men når jeg har hatt det skyldes det som oftest luft som står lenger ned i systemet, har ikke opplevd før å ha slike smerter så høyt oppe. Har vært en del plaget med oppblåsthet de første ukene i svangerskapet, men ikke nå (uke 10). Tenkte først på matforgiftning, men hadde verken diare eller oppkast. Skjønner ikke hva det kan være?!
liten spire Skrevet 12. desember 2008 #2 Skrevet 12. desember 2008 tarmene jobber veldig seint når man er gravid så hjelper og drikke masse for å forebygge mageknip noe som kan gjøre veldig vondt og komme som tak. Kan også være gallesteins anfall hvis det kommer noen timer etter man har spist og da sitter det gjerne på høyre side helt opp under ribbeina ,mellomgulvet. hvis det er det så kommer det gjerne etter fet mat eller drikke som kaffe osv jeg fikk dette ved forje svangerkap .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå