Minamariamamma Skrevet 12. desember 2008 #1 Skrevet 12. desember 2008 Jeg har i utgangspunktet en utrolig spennende jobb .der jeg har ganske stort leder ansvar. Men nå kjenner jeg at jeg begynner å få nok. er 30+4 uker på vei...og jeg blir helt deppa nå av jobben....jeg skal holde styr på temmelig mange folk gjøre sjefen fornøyd med gode resultat,pluss ta vare på familien min og svangerskapet mitt som ikke bare er lett..har temmelig sterke bekkenløsningssmerter...men jeg tørr ikke be om sykemeld..jeg vil ikke være pinglete og svak...(er sykemeldt fra studiet mitt pga .av bekkenløsningen). vet det er en dum tanke...men det er slik jeg føler det akkuart nå......jeg elsker jobben det er kjempe gøy. jeg har ikke samvittighet til å forlate stillingen nå midt i et viktig prosjekt....sjefen min visste om graviditeten da jeg fikk jobben,og vi var begge åpne for at det ikke sikkert gikk ann å jobbe ut hele perioden..men jeg vil ikke vær en osm avslutter før det er ferdig...og jeg føler at det er bare jeg som kan gjøre jobben ferdig...noe som nok bare er tull... noen som har et råd...gir jeg signaler om at jeg er svak om jeg slutter nå??? Jeg var så dårlig i bekkenet i natt at jeg nesten ikke klarte å gå på do......nå er jeg helt stiv i kroppen og kjenner at sitter jeg lenger foran PCen min nå å jobber ,så stivner jeg helt og kommer meg ikke opp i gjen:) ? kan noen gi meg ett eller annet tips ang min arb.situasjon..noen i samme situasjon???......
treningsberta Skrevet 12. desember 2008 #2 Skrevet 12. desember 2008 Kjenner meg igjen i det at det er litt nederlag å kaste inn håndkle "bare" fordi man er gravid, men det er kanskje ikke så dumt å trappe ned litt? Hva med noen prosent sykemelding slik at du kan ta litt kortere dager eller fri f.eks. onsdager for å få hentet deg litt inn igjen og hvilt litt? Må innrømme at jeg ikke har tatt det skrittet selv. Jobber fullt i en jobb med mye ansvar og syns det er vanskelig å trappe ned. På den annen side er det ikke så lurt å være helt utslitt når babyen kommer heller, så jeg har hvert fall planlagt lang juleferie. Så får vi se hvordan det går på nyåret. Har heldigvis ingen bekkenplager (enda *bank i bordet*), men sliten det er jeg. Ikke så mye overskudd etter jobb til andre ting, men men... Så er det jo ikke altfor lenge til permisjon i begynnelsen av februar for min del. Forresten fikk jeg tips om å reise meg å tusle en liten tur minst en gang i timen for ikke å stivne - sitter osgå mye foran pc'en, og det hjelper litt. Det har du vel tid til? Lykke til, og husk at det er lov å roe litt ned i slutten av et svangerskap. Det er tross alt en ganske stor påkjenning på kroppen.
Trollemor75 Skrevet 12. desember 2008 #3 Skrevet 12. desember 2008 Hei! Jeg tenkte det samme som deg, men måtte gi meg for 1,5 måned siden pga altfor hørt stressnivå (er 32 uker på vei). Har en lederstilling (i finans), selskapet jeg jobber for sliter med underbemanning (blant annet ingen vikar til meg), og finanskrisen er en daglig kilde til stress og fortvilelse. Enden på visa var jeg endt opp med 50% sykmelding etter en å ha brast i gråt når legen min spurte om hvordan det gikk med meg... På den ene siden er det akkurat det jeg trengte, nå har jeg 2 dager i uken for å hente meg inn igjen. På den andre siden er det tøfft å føle at man ikke yter alt man kan når det blåser storm for selskapet. Dessuten får jeg ikke så mye interessant å gjøre, og sjefen min har ikke snakket med meg siden jeg ble sykemeldt. Det føles som utfrysning, men jeg tror i grunn det er bare at han er altfor opptatt til å tenke på det. Jeg var også vant til temmelig høyt adrenalin nivå, og merker et visst savn etter de lange spennende dagene...nå har jeg liksom bare min avgang å planlegge og litt forefallende arbeid. Men helt ærlig, om jeg hadde fortsatt 100%, jeg ville vært utbrent før fødselen. Og jeg kan ikke være mer lojal overfor min arbeidsgiver enn overfor min egen familie, inklusivt babyen som kommer. Hilsen, og lykke til!
OBS ! En liten skatt til <3 Skrevet 12. desember 2008 #4 Skrevet 12. desember 2008 Hei jeg er i uke 30, og har 3 barn fra før(8, 7 og 4). Har vært ganske dårlig men liker jobben min veldig godt. Når jeg gikk til sjefen og fortalte hvordan det var med formen, fikk jeg tilbud om å jobbe 50% hjemme med egen PC. Skal ha revisjon i Januar/februar og sitter nå hjemme og går igjennom dokumenter. Slitsomt å jobbe enkelte kvelder, men det er det eneste som fungerer. Kanskje du kan komme frem til en slik løsning ??? Godt å kunne legge seg ned å strekke på kroppen innimellom. Har også en sjef som setter veldig pris det det jeg gjør, noe som gjør at jeg også strekker meg så langt jeg klarer. Lykke til, men ikkee press deg for hardt. Babyen er faktisk VIKTIGST :-))
Minamariamamma Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. desember 2008 tuusen takk for gode råd og tips:) gleder meg til det bar er jeg og babyen snart..og resten av familien og så seff:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå