Gå til innhold

fedrekvote

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har hatt en innlegg her inne ang vår krise situasjon økonomisk..

Etter mye snakk, telefoner og privat lån har det ordnet seg for desember :)

Jeg slipper å spørre etter sosialstønad :)

Det vil ikke bli en gøyal jul med masse gaver men vi har hvertfall mat i magen..

Men.. i går fikk samboer vita av arbeidsgiver at det er for lite å gjøre på jobben så han må ta ut 14 dager ferie som han har tilgode..

Da klarer vi oss ikke i januar..

En av grunnene til at vi sitter i denne knipe er at jeg har misforstått alt når det kommer til fedrekvoten.

Jeg ba nav om hjelp siden jeg ikke skjønte dette og vi fylte ut skjemaene om permisjonspenger sammen. Jeg gikk derfra i god tro om at jeg hadde permisjon til januar.. men så viste det seg at den gikk ut i november..

Vet at jeg skulle ha gjort mer for å skjønne dette og jeg burde jo vist men når jeg spurte om hjelp til å forstå trodde jeg dem informerte meg om alt..

Nå er jeg blitt syk og er under utredning, jeg venter på time på sykehuset..

Men har ikke rett på sykepenger :( fordi jeg har ingen fast jobb å gå tilbake til. Jeg jobbet som ekstravikar..

Kan far få fedrekvoten nå?

Arbeidsgiver håpte han kunne det for da slapp han å ta ubetalt fri og da vil vi hvertfall ha hans lønning.. Det vil også hjelpe på situasjonen siden jeg er syk og har mye smerter..

Når jeg fylte ut permisjonpapirene fylte jeg ut alt av informasjon om bf og inntekt osv og han har skrevet under..

noen som vet?

Jeg har time hos nav i dag men sitter og gruer og grubler så det hadde vært fint hvis noen viste det her inne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I prinsippet burde det vel ikke være et problem å forandre på datoen for fedrekvoten men med kort varsel kan det ta tid før dere får pengene da. Håper NAV er forståelsesfulle og hjelper dere så godt de kan!

Skrevet

Takk for svar :)

De skal jo ha alt av papirer de trenger så jeg håper det går.

Har ikke hatt så mye med saksbehandleren min å gjøre men det lille jeg har snakket med henne så virker hun veldig ok så jeg håper på det beste :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...