Gå til innhold

Hvor henvende seg når forholdet skranter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi diskuterer minst en gang i uken, til nå har diskusjonen endt med at vi skal skjerpe oss, men så er vi tilbake til scratch den 6.dagen. Samme type situsjon oppstår, og vi klandrer hverandre.

Jeg synes selvsagt at han fort blir fornærmet over ingenting, han tåler ikke at jeg sier noe, jeg sier at man må da kunne gi beskjed når man er i et forhold og lever så tett på hverandre som man gjør, kan da ikke gå rundt og smile og være falsk hele dagen.

I går f.eks slo vi av tv`n, satte på julemusikk, tente stearinlys, satt sammen i sofaen og drakk te og vi diskuterte hvilken bil vi skulle ha, vi var begge totalt utslitt men stemningen var god, mens han snakker løst om bil beg jeg å synge på helganattrefrenget (!) (nydeligste sangen jeg vet...) og han ble dritfornærmet og stopper og snakke.... Jeg lurte på hva det var og han sa det var irriterende når jeg ikke hørte etter. Etterpå gjenfortalte jeg alt han hadde sagt men det hjalp ikke. Så ballet det på seg og det endte med gråt fra min side og at vi la oss på hvert vårt rom.

Dette er bare en enkeltepisode og at dere ikke kjenner oss og vanskelig kan hjelpe.Føler at hvis dette forholdet skal greie seg så er løsningen å gå på nåler dag ut og dag inn fordi han ikke tåler noe.

Hvor kan vi henvende oss og få hjelp? Kan man ringe helsestajonen? Vet de har samlivskurs, har aldri passet for oss de dagene det har vært, men jeg føler det er forebyggende, nå trenger vi mer direkte hjelp, finnes det gratis tilbud?

Gutten vår er ett år, jeg er tilflytter, ønsker helst ikke bo her men samboeren min jobber her, går vi fra hverandre blir det krise da jeg vil flytte til der jeg kommer fra-andre kant av landet. Så dette MÅ vi få ordnet opp i!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk ut modum bad sine hjemmesider. De har kurs og også en dvd og en bok man kan bruke til hjemmebruk. Ikke greit når kommunikasjonen ikke er i orden, vi er litt der selv og lurer også på hva vi skal gjøre. Hos oss dreie det seg i stor grad om at han mener jeg maser og jeg mener at han må rette opp årsakene til at jeg maser. har prøvd å slutte å mase, men han gjør jo fortsatt ingen ting (som feks stå opp med barna, skifte bleie, husarbeid, måke snø, skifte pærer etc) blir gal!

Skrevet

Familievernkontoret er gratis og et bra tilbud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...