Gå til innhold

Jeg kan ikke fatte det jeg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søstera mi fikk barnehageplass til sønnen sin på nå 11 mnd for et par mnd siden.Hun leverer han hver dag mens hun selv bare er hjemme.Kan ikke helt fatte det jeg!Kan dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei,men er mye man ikke fatter da

Skrevet

Å nå planlegger dem en ny gravidtiet!!!

Skrevet

helledussen.nå går verden under!

Skrevet

Hvorfor går hun hjemme da? Er hun syk? Eller arbeidsledig?

Skrevet

hahaha ler meg i hel!!Off dramatisere jeg det noe sykt nå eller???Kansje det men jeg blir faen meg fortvila.Kan ikke hjelpe for det:=) Jeg ville bare høre hva dere tenker om det?

hi

Skrevet

Hun har en mann som tjener veldig bra..hun sover hahaha!!

Skrevet

Hva vet du om hun har en personlig psykisk knekk?

Tror du skal være litt var på å sette hu i bås...

Hva med å be hu med på noe så kanskje hu åpner seg for deg og foteller litt...Da har du også muligheten og spørre direkte ut om hvorfor de har tatt det valget feks.

Skrevet

Kanskje søsteren din ikke har det bra....? Kanskje du skal se hva du kan gjørfor henne og tantebarnet ditt fremfor å spre det her....

Skrevet

Nei hun er lykkelig hun:=) Vi er jo ofte sammen og jeg kjenner henne ut inn.Spre det her inne!??? Ja det er vel bedre det enn å snakke med våre felles venner om det?

Skrevet

Kanskje hun er av den formeningen at bhg er bra for sosialiseringen og utviklingen til barnet hennes? Har du tenkt tanken?

Det er ikke sikkert det ligger kun egoisme bak(i å ville være uten barn på dagtid), eller at hun skulle ha skjulte problemer(noe som er lite trolig), men et ønske om at barnet skal gå i bhg slik de aller fleste barn gjør i dag.

Ikke alle mener det er best for barnet å være med mor hele tiden, selv som så liten. Noen mener faktisk at barnet har godt av å være med andre barn i løpet av dagen, tro det eller ei;) Mor er jo der når barnet er hjemme, er hun ikke?

Jeg er sikker på at barnet har det bra, "på tross av" at det går i bhg;)

Skrevet

HI,

Hva er det du blir så faens fortvila for egentlig (din beskrivelse)?

Har du vurdert om det kanskje er mer stimulerende for småtten å komme i barnehagen og at søsteren din har innsett det? Det er ikke alle som er skapt til å være på småbarnsstadiet 24/7. Noen har mer å gi den tiden de er sammen med barna om de får litt voksen stimuli. Alle vet vel at man lett kan bli litt for skjermet fra verden ellers når man er hjemmeværende, og ganske så navlebeskuende faktisk.. Og ja, jeg har også vært det. Men ser at jeg helt klart er en bedre mamma nå som jeg er ute blant andre voksne.

Skrevet

Jeg kan ikke se argumentet med at barnet får mer stimuli osv i bhg. Jeg skjønner ikke at en baby skal ha det bedre i bhg enn hjemme med mor.

MEN. Det er ikke alle som er "skapt" til å gå hjemme med barn. Vi er alle forskjellige. Noen av oss blir fryktelig slitne av å fotfølge et barn dagen lang, og da blir kanskje et år mer enn nok. Hun trenger kanskje en pause for seg selv, få muligheten til å sette seg ned og tenke litt i fred, ta en dusj i fred, sove litt ut. Det kan være veldig krevende for noen å ha et barn hengende rundt seg hele tiden, hvor man må ha falkeblikk hele tiden, og ikke kan gjøre noe "eget". Da kan det tenkes at det er godt for mamma å få noen timer fri, slik at man rekker å savne barnet sitt, og har en ny energi når barnet kommer hjem fra barnehagen.

Barnet har det etter min mening ikke bedre i bhg når det ikke har fylt året, engang. Men det lider heller ikke. Så dette er ikke noe å bli fortvilet over. Det spiller da ingen rolle om mor er hjemme eller i jobb, resultatet blir det samme - og ungene klarer seg fint i bhg uansett årsak.

Skrevet

Ja det kan jeg fatte. Hadde jeg hatt mulighet ville jeg også hatt barnehageplass et par dager i uken, men ikke hver dag. Tror barn har veldig godt av å leke med andre barn, venne seg til andre voksne og tror også det er veldig godt for mor å få en liten pustepause som igjen gir mer overskudd til å leke med barna!

Er selv hjemme med en på 14 mnd og tror han hadde kost seg glugg i barnehagen. Er ellevill når vi henter storesøster og elsker å være der.

Skrevet

Ok jeg selv har 3 barn og har gått hjemme med alle minst 1 år.En baby har det best hos mamma og dem får bedre stimulering hjemme når dem er så små.Hvordan tror dere det egentlig er å være en baby omringet av 28 viltre barn??+dem får alt for lite omsorg og kjærlighet pga f.eks få vokse på flere barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...