camosilla Skrevet 11. desember 2008 #1 Skrevet 11. desember 2008 Mini kasta opp over hele senga våres i natt. Nå er han bare løs i magen(så tynnt så det renner ut av bleia). Er han smittefarlig da, når det ikke er mere oppkast? Hvor mange dager kan de ha diare før vi ringer legen?
OsloMor Skrevet 11. desember 2008 #3 Skrevet 11. desember 2008 Og det kan ikke gjentas for ofte! 48 TIMER!!
cherry coke Skrevet 11. desember 2008 #4 Skrevet 11. desember 2008 Amen! 48 timer! Mange foreldre som har fått seg ei "skrape" av ansatte i bhg, fordi de sender barna for tidlig tilbake i bhg.
hårsår Skrevet 11. desember 2008 #5 Skrevet 11. desember 2008 Vi fikk en brosjyre fra bhg.en da det gikk oppkast rundt, og der stod det at smittefaren var i 24-48 timer etter endt oppkast. Du må gi barnet rikelig med drikke, og sjekke allmenntilstanden til barnet. Diarè skulle ikke vare med enn ca.4 dager stod det. Men følg magefølelsen din når du kontakter lege.
Mom2Two Skrevet 11. desember 2008 #6 Skrevet 11. desember 2008 Smittefarlig 48 timer ETTER siste oppkast/diarè.
~sjiraff~ Skrevet 11. desember 2008 #8 Skrevet 11. desember 2008 Jeg har også alltid følgt 48 timers regelen. Har gått noen skikkelige runder i bhg de siste ukene, så kommer det opp lapp på døra om at barnet ikke må i bhg om det kastet opp kvelden eller natta før...!! Klarte jo ikke la være og spørre, og det viser seg at kommunelegen her kun anbefaler 24 timer ved noroviruset, og ellers da barnet er friskt. Altså ingen 48 timers regel....! Sendte e-post til kommunelegen jeg da og spurte om grunnen til det siden folkehelseinstitutten anbefalte 48 timer. Fikk til svar at det var problemer med å få foreldre til å holde barna hjemme i 24 timer, så 48 timer var utopisk. Synes det var litt spesielt svar. Hva pokker hjelper det om jeg holder mitt barn hjemme i 48 timer da ingen andre i bhg gjør det?
Gjest julestjerneblinkestjerne Skrevet 12. desember 2008 #9 Skrevet 12. desember 2008 Noe så teit svart av kommunelegen da - folk har jo RETT til lønnet fri i fra jobb for å være hjemme med syke barn. Herregud - nei, er det mange nok slike kommuneleger skjønner jeg godt at spysjuka utviklet seg til epedemi i fjor.... Utopi, du liksom... utrolig, helt utrolig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå