Gå til innhold

Mitt barn ligger litt etter med språket..

Anbefalte innlegg

Skrevet

og i flere måneder har svigerinna min mast på meg om at det er min feil, fordi jeg ikke stimulerer henne nok. Jeg skulle gjort som henne, for hennes barn er det smarteste i verden. Men så har vi funnet ut at mini er døv på et øre, og har redusert hørsel på det andre. Huff, og dette har jeg hatt dårlig samvittighet for, ikke så mye jeg kunne gjort da. Men det er en lettelse å vite at det ikke er på grunn av manglende stimulering.

Er det noen som har erfaring med videre rutiner når man finner ut dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud for en grusom svigerinne, kritisere deg på den måten!

Hadde vel ikke vært noe hun hadde med uansett årsak det der, og alle barn lærer i eget tempo.

Trist at han har hørselsproblemer, men da har du fått en forklaring på hvorfor han henger etter med språket ihverfall.

Hva sa svigerinna di da når dere fikk vite hvorfor han hang etter?

Kan ikke svare deg på hva som skjer videre, bare ønske dere lykke til :)

Skrevet

Hvordan har dere funnet ut dette med hørselen da? Helsestasjon? Fastlege?

Det er viktig at barnet ditt blir henvist til et kompetansesenter for hørsel. Nå vet jeg jo ikke hvor i landet dere bor, men dere kan finne riktig senter ved å se på denne linken: http://www.statped.no/moduler/templates/Module_Article.aspx?id=37141&epslanguage=NO

Her er det mulig å få tjenester som utredning, veiledning og kurs. De er også gode på tilrettelegging i skole, når det blir aktuelt. Også har de mye kompetanse på hjelpemidler.

Barnet må i de fleste tilfeller henvises til lokal PPT også, for språkutredning og sakkyndig vurdering i forhold til evt. rett til spesialundervisning.

Lykke til!

Skrevet

Vi har vært hos hs som bad oss om å få henvisning til øre-spresialist. Der har vi vært nå, og de trodde at operasjon kunne gjøre gi henne hørsel. Men hun skal utredes videre. Takk for link. PPT har vi alt vært i kontakt med, fordi hun hadde slike raserianfall at de trodde hun hadde atferdsproblemer. Viser seg at hun bare hadde vondt for å gjøre seg forstått uten språk. Så nå blir iallefall hverdagen lettere framover.

Skrevet

Så fint at dere føler at hverdagen skal bli lettere! Kan jeg spørre hvor gammel hun er? Var det dere foreldre som mistenkte hørsel, eller var det andre som gjorde det?

Anonym 22:40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...