Gå til innhold

Gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei til dere alle!

Kommer her med en liten historie med påfølgende spørsmål....

Lørdag for 13 dager siden fikk jeg en liten blødning under sex og de påfølgende dagene hadde jeg en del rosa slim. Tirsdag begynte jeg å blød mer, og blødningen økte i styrke etterhvert utover uka, som en menstruasjonsblødning (ventet ikke mens før påfølgende lørdag). Når lørdag kom hadde den avtatt til litt rød/brun utflod som har fortsatt frem til i dag og har nå fått mer normal farge.

Har kobberspiral, men lurer likevel på om jeg kan ha vært/er gravid.. Hva tror dere? Hadde en del sex rundt el-tidspunkt. Noen som har opplevd lignende og som har vært gravid. Skjønner jeg bare kan ta en graviditetstest, men ønsker å spørre dere også. Spennende å se om jeg får noen svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet i hvertfall at kobberspiral overhode ikke er noen garanti mot å bli gravid ... har termin om to uker med en rakker som lurte foreldrene og spiralen trill rundt.

Jeg hadde bare antydning til blødning en ettermiddag like før forventet mens. Det kom aldri noe mens, og en uke over tida måtte jeg ta en test for å se hva som skjedde.

Ta en test for sikkerhets skyld, for det er mulig å bli gravid med spial. Men, det høres ut som du har blødd nokså mye, så om du håper på et lite "uhell" så bør du kanskje prøve å dempe forventningene litt.

Hvordan hadde du reagert på forløpet dersom du ikke hadde hatt prevensjon? Det eneste kobberspiralen gjør er å hindre egget i å feste seg ... bortsett fra det går kroppen sin gang som om du ikke gikk på prevensjon. Så dersom egget fester seg allikevel så vil alt fortone seg om om du ikke hadde spiralen der i det heletatt.

Ble rotete dette, og sikkert ikke hjelpsomt men ønsker deg uansett lykke til :-)

Skrevet

Grunnen til at jeg bruker kobberspiral er at kroppen skal få gå sin gang på vanlig måte. "Tåler" ikke hormoner. Men i.o.m at jeg har spiral er jo ikke planen å bli gravid. Kroppen min er normalt sett veldig "stabil." så da reagerer jeg litt når den ikke oppfører seg "stabilt" hvis du skjønner. Så jeg vet at jeg fullt mulig, i teorien, kan bli befruktet hver måned med en kobberspiral. Det jeg egentlig lurer på, tror jeg;.) er om jeg har gjennomgått en tidlig tidlig abort eller en mens som kom fire dager for tidlig???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...