Gå til innhold

Helsesøster- problemer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å utdanner meg til HS og vil gjerne høre noen skrekkhistorier av hva dere har opplevd i møte med HS slik at jeg kan lære av dette. På forhånd takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helsesøstre som ikke overholder taushetsplikt.

Helsesøstre som ikke tar folk på alvor.

Helsesøstre som overtolker

Skrevet

En ting er at du skal huske at "av og til" er det foreldre som kjenner barnet best. Har de en bekymring om barnets utvikling, så må det bli tatt på alvor.

Jeg var heldig med mitt barn, som hadde seint språk. Allerede som 2-åring fikk vi henvisning til PPT pga det. Det reddet skolestarten. HS var ikke like bekymret, og da hadde tiden gått fra oss. Men hun valgte å høre på meg(mor):)

Dette var jo ikke en skrekkhistorie, men det forteller hvordan en bør og skal bli møtt, gjør det ikke?

Skrevet

Ikke kall en mor som ikke ammer for en dårlig mor. Og ikke tving en mor som er helt utkjørt av ammepress til å prøve bare litt til.

Skrevet

HS min syntes det var helt ok å behandle meg som en 4 åring. Hun fortalte meg etter en 30 sekunders undersøkelse at barnet mitt ikke kunne ditt og datt. Spurte aldri hva barnet gjorde hjemme. Fikk nok og gikk ikke tilbake.

Skrevet

Ta bekymringer foreldre har på alvor!!

Se barnet på kontrollen, ikke bare pc-skjermen!

Ikke stress opp foreldre dersom barnet ikke kan det gjennomsnittelige akkurat den dagen de fyller så og så mange mnd. !

Foreldre er stolte når barna har lært noe nytt, gled deg sammen med foreldrene, har opplevd at det var da ikke noe big deal liksom!!

Gi foreldrene valget med å ta vaksine eller ikke uten å dømme!

Vær tydelig på at du kun er der for å veilede, ikke bestemme over foreldrenes valg.

Ikke reklamer for et spesielt merke av mme, mat, melk osv dersom foreldrene ikke spør direkte om dette!

Skrevet

HI her. Takk for råd. Jeg vil ta det med meg. Jeg vil så gjerne være til hjelp for familier, uten å prege de inn i min form.

Skrevet

Liker ikke at hun observerer når vi treffer på henne i andre sammenhenger, for så å kommentere, spørre og grave i all offentlighet på spiserommet på jobb! Bor på et lite sted ja...

Skrevet

Du har et bra utgangspunkt for å bli en god hs ser det ut som :)

Du lytter jo allerede til foreldres erfaringer og har ikke ønske om å forme foreldrene, det er en bra start det!

Skrevet

Hva er foreksempel poenget med å poengtere at et barn er litt kort? Hvis det er sånn at man må vurdere hormoner for å få de til å vokse så er det noe annet.

Skrevet

Høre etter på hva foreldrene sier. Hvertfall når det er barn som ikke følger grafene til pungt og prikke. Er babyen under streken, titt på foreldrene. slik som jeg er: lav og liten, og jeg er ikke den eneste for å si det slik. så ingen bombe at mitt barn også er midnre enn gjennomsnittet. Men å bruke mnd, og presse uro på foreldrene det har en helsesøster tid til.

Første stedet jeg bodde var helsesøster fantastisk. Utrolig god støtte når pappan til ungene ble psykisk syk, flere flinke på det helsestasjon.

andre stedet jeg bodde, har jeg ikke noe serlig positivt å si om. Som jeg sa til de der, så går jeg heller til fastlegen enn å bli behandlet slik. Mine barn skal ikke bli presset inn i en boks, om de er små, tidlig utviklet, sent utviklet osv. De skal få lov til å være seg selv og følge sitt eget tempo såfremt det ikke er veldig unormalt.

Her jeg bor nå er det en super helsesøster. Ungene syns det er helt ok å dra på helsestasjon igjen. "damen er grei, mamma"

La være å se ned i boka, pc hele tiden er også ganske hyggelig. Ikke så morro å snakke til en pc skjerm.

Skrevet

Vet om mange med små jenter som føler seg misstrodd på helsestasjonen når de sier at de selv var små babyer. De føler helsestasjonen/søster tror at de ikke gir barna mat.

Skrevet

I mitt tilfelle var det HS sin skyld at jeg sluttet å amme. Babyen tok bryst med en gang den var født. Jeg hadde melk nok til tross for keisersnitt. Men babyen la ikke på seg nok i forhold til HS sin kurve. Hun maste og hun utrykket sin bekymring, men kom ikke med noe konkret råd med untak av flaske. Så begynte jeg med det da. Dumme, dumme meg. Det samme skjedde med nr. 2, men da viste jeg bedre.

Skrevet

Ps anni 0314, her glemte å si at baby nr. 1 ikke la på seg noe mere til tross for flaske. Han trengte rett og slett bare litt tid på å begynne å legge på seg skikkelig. HS, mistenkte meg klart for ikke å gi melk ofte nok. Hun på pekte tilstadighet at jeg måtte skjønne viktigheten av at babyen fikk nok melk. Noe som gjorde meg kjempe fortvilet og redd for babyen min. Æsj, blir lei meg bare jeg tenker på det igjen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...