Gå til innhold

Dere med peiling på svangerskapsforgiftning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg lest litt her inne, og plutselig ble jeg en smule nervøs. Jeg ser at ei som har hatt hodepine og kvalme fikk svar om at det kunne være svangerskapsforgiftning.

Natt til mandag - og hele dagen etterpå, var jeg veldig kvalm. Om natten hadde jeg voldsom hodepine. (Det hele var som å være skikkelig fyllesyk hehe.. uten å ha hatt det moro en gang). Utover tirsdag gikk kvalmen over og jeg har ikke hatt ubehag etterpå. Om dette hadde vært pga svangerskapsforgiftning, så hadde det vel ikke gått over? Er dette noe jeg burde sjekke?

Jeg har ikke vann i kroppen, blodtrykket var fint på kontroll for en uke siden. Har 27 dager til termin nå, og skal til jordmor om en uke..

Håper noen vil svare, for jeg har null peiling på sånt - det slo meg ikke i det hele tatt at det kunne ha noen sammenheng før jeg begynte og lese litt her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

få sjekka urinen.. om du har protein i urin, så kan det være preklampsi. når man først har fått det er det lite sansynlig at det går over.

Skrevet

Det var svakt utslag på protein uka før... Men man skal ikke føle seg kvalm og uvel over lengre tid altså?

Skrevet

nei, man bør ikke det.. å pass opp for smerte under brystbeinet.. man trenger ikke nødvendigvis å ha høyt bt/p eller å være hoven for å ha preklampsi. hadde det i mine 2 siste svangerskap.. ble i gangsatt på grunn av nedsatt funksjon i morkaka med begge to... sitter på overtid med nr. 3 nå.. har vært frisk i dette svangerskapet

Skrevet

Uff.. da får jeg ringe lege i morra da kanskje.. eller tror du det holder å vente til jordmortimen på torsdag? Hvor hysterisk skal jeg være liksom? Hadde smerter i brystet og var på legevakt til undersøkelse forrige helg.. uten at det ble funnet noe mistenkelig da..

Takk for svar.. Så bra at du er frisk denne gangen :-)

Skrevet

Hei

Håper du finner raskt ut av det. Sitter her og er nå blitt kvalm selv plutselig...

Men mitt ene barn hadde omgamgssyke i går kveld, så jeg tipper det er det som er fatt... Noen steder går det omgangssyke nå.

Men er vel best å ikke ta noen sjanser. Kanskje du kan ringe føden og forklare saken og høre hva de anbefaler?

Skrevet

Hei!

Har selv hatt svangerskapsforgiftning, men synes det er vanskelig å svare på om du har grunn til å være bekymret. Jeg var selv hverken kvalm eller hadde vondt i hodet da jeg hadde det, men hadde fullt utslag på målinger av blodtrykk, protein + ødemer.

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg spurt om å få kommet innom sykehuset, evnt. fastlege med en urinprøve, samt få tatt et blodtrykk. Dette er fort gjort. Det er bedre å være på den sikre siden. Jeg var selv inne en tur på føden for noen uker siden da jeg begynte å føle meg uvel. Hadde da fått beskjed om å ta kontakt hvis det skulle skje. Men de er nok litt ekstra observant pga at jeg har hatt svangersk.forg. tidligere. Blodtrykket hadde dessuten begynt å stige litt uken i forkant (men ikke kritisk). Det ble bl.annet tatt blodprøve for å få et sikkert svar, men heldigvis falsk alarm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...