Gå til innhold

Til dere som har prøvd lenge og bli gravid....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...

Jeg har en venninne som har prøvd i over 2,5 år og bli gravid...jeg og samboer min har nå begynt og prøve på en til:) Noe som er veldig spennende og rart....tenk at vi kanskje skal få være så heldig og få en til.....

Men ihvertfall.... vi blir veldig fort gravide(dette er jo ikke sikkert vi blir nå),MEN om vi blir det nå og så kan jeg tenke meg at det selvfølgelig blir vondt for henne hvis vi blir det like kjapt denne gangen og.

Jeg vet hun blir glad på våres vegne hvis vi blir gravid igjen...men ja, det jeg lurte på...hvordan fortelle det til henne på en måte som er ok???

Dette er jo veldig hvis hvis spørsmål...men jeg bare lurte på om noen kan hjelpe litt og fortelle hvordan de ville blitt fortalt nyheten om at en venninne har blitt gravid "igjen"???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :)

Vi har nå prøvd noen år, og alle mine venninner har barn nå. Hun siste ble gravid på første pp godt over et år etter vi begynte å prøve. Personlig er jeg veldig opptatt av å ikke sammenligne meg med andre, jeg skjønner at de fleste ikke har problem med å bli gravid, og at det er få som tenker å ta spesielle hensyn til de som sliter. Jeg forventer ikke å få noen spesialbehandling av venninnene mine, men hadde jeg hatt behov som de måtte tatt hensyn til, hadde jeg også sagt fra.

Hvis jeg var deg, så ville jeg tatt en prat med venninnen din, spør henne rett ut hva hun mener, og spør henne hvordan hun ønsker at du skal forholde deg til henne. Det er ikke værre enn det :)

Masse lykke til med venninnen og prøvingen! :)

Skrevet

Hvis det er en nær venninne, så vær ærlig fra begynnelsen av :)

Ikke prøv å skjule det, det føles enda verre..

Masse lykke til med prøvingen!

Skrevet

Hej..

Jag har varit med om detsamma, min venninne å hennes sambo hade provat å bli gravida i 4-5 år å aldrig fått ett positivt test.. de sista två åren har de gjort 6 ägginsättningar och ingen har tagit sej. Själv blev jag gravid på första pp och gruvade mej väldigt till att berätta det för henne.

Jag åkte hem till henne och berättade det, jag la väldigt vikt på att jag visste att detta gjorde ont och att jag ville att hon skulle vara ärlig med mej å säja ifrån om hon inte orkade höra på mitt prat om graviditeten!.. Hon blev ju såklart jätte glad för vår skull men hon var sa att det gjorde ont. Massa känslor och vi blev sittandes å prata, skratta,gråta hela natten!

MEN det bästa kommer nu.. två månader efter jag berättade att jag var gravid blev hon gravid (naturligt)!! Jag miste tyvärr i en MA men hennes graviditet går helt efter boken=) Så helt plötsligt snudde det hela och nu e det hon som hela tiden frågar om det e oki att hon pratar om bebisting mm!

Så bara prata med din venninna och visa henne att du förstår om hon känner sej arg, lessen el avundsjuk.. det tror jag e det bästa, alltså att man ger henne lov att känna det hon känner och att hon vet att du förstår och inte blir arg.

Kram

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...