Gå til innhold

SMOKK!! Velger dere latex eller silikon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Velger dere latex eller silikonsmokker til den lille nå?

Sist jeg fikk barn (2005) så var det kun latex som var vanlig, silikon kom liksom helt på slutten, og nå ser jeg at butikkene har begge deler.

Hva er egentlig forskjellen, fordeler/bakdeler og hva velger man nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg valgte den i latex (hvis det er den som er gul og ikke blank) i 2005, og kommer nok til å velge det denne gangen også. Mener å ha lest at den tåler mer tygging enn den andre, så da er jeg mindre bekymret for at baby skal få løse biter i seg (følger jo seff med på hvordan slitasjen er altså, uansett type).

Skrevet

jeg har brukt silikon til jenta mi.. Pga har hørt at babyen kan bli alergisk av latex.. med det at de ikke tåler kontakt med ballong, og senere ikke tåler kondom............. Men har kjøpt 2-3 stk når eg ikke har hatt annet valg... :) OG har hatt både silikon og latex smokk i munnen min, for å teste :P og selv syntes eg silikon var best.... hehe.. men det er selvsagt forskjellig fra person til person

Skrevet

Jeg kjøpte silikon-smokker til eldstemann, og kommer til å gjøre det til neste også.

Skrevet

De sier at noen barn kan være allergiske mot latex. Ellers blir latex påvirket av lys, varme osv. Det blir ikke silikonsmokkene. Jeg har hørt noen si at latex-smokkene blir seige og klissete etter en stund. Samtidig har jeg hørt at det er lettere at ungene biter hull på silikonsmokkene.

Vi har ikke hatt noen problemer med våre silikonsmokker. Uansett om man velger silikon eller latex, er det viktig at man sjekker smokkene jevnlig, ved å dra i de for å se at de sitter ordentlig på.

Skrevet

Hei min lille begynte med smokk av naturgummi, det skulle være så bra på allemåter. Den var sikkert bra men den var en liten lo samler. Nå er han 14 måneder og bruker sutter av begge typer, er ikke nøye på det. Har ikke opplevd problemer med noen av dem, men passer på å koke dem innemellom, og bytter også ganske ofte.

Skrevet

Jeg fikk selv barn i 2005 og begynte med silikon-smokker... Ble noe latex også, men jeg kommer nok til å gå for silikon nå også... Har hørt at latex kan gi en vond bi-smak...

Skrevet

silikon her...

brukte latex sist,men yngstejenta vår nektet latex så her er det silikon :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...