Gå til innhold

Har mannen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

i huset noen spesielle oppgaver som han har ansvaret for til jul?

Tenker på julegaver, innkjøp, vasking etc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kaster allt boss (vi må gå et stykke til bosshus) og kjøpe gave til en kamerat og til meg;) hiihhi han har det godt;)

og selvsagt være hjemmemed tulla de kveldene jeg skal på juleshopping ol:D

Skrevet

jupp. Han har hovedansvaret for å kjøpe julegaver til sine foreldre og søsken, og ansvaret for å vaske gulvet til jul. Rydding og slikt tar vi på fellesen. I tillegg har han ansvaret for at potetene og kålerabien (Kålroten) blir skrella og lagt i vann på lillejulaften :)

Skrevet

ingen spesielle oppgave, men det har heller ikke jeg. Vi skal nok komme oss gjennom det sann ca 50/50..

Skrevet

Tror han har ansvar for å få juletreet i hus. Litt mer praktisk at han som kjører stasjonsvogn fikser det, enn jeg som kjører barnevogn. ;)

Skrevet

Tja ... han gjør (helt av seg selv og som ellers i året) sin halvpart av det som må gjøres.

Han tar gjerne på seg noe av det jeg synes er vanskelig å få til (som at jeg i år ikke klatrer opp i grana utenfor med diger mage for å sette opp lys), men med tanke på vasking og handling så er det litt den som har tid/penger og endel av det som må gjøres gjør vi sammen ...

Det er ikke noe som er "hans" eller "mine" oppgaver. Vi jobber til vi er ferdig og da tar hele familien jul med god samvittighet.

Synes dette med å gi mannen "egne oppgaver" eller gi ham "ansvaret for noe" blir veldig fjortis ... det er slikt som man gjør med unger som skal lære seg å delta hjemme, ikke med voksne menn ...

Skrevet

Nei..bortskjemt som han er:-)

Skrevet

Jeg har gitt han ansvaret for å kjøpe julegaver til sin side av familien. Jeg orker ikke tenke på det i år. Også er det vel han som skal kjøpe juletre. Det har bare blitt sånn at det er hans greie:)

Skrevet

Han sager ned juletreet som jeg peker på (he he), og bærer det hjem og setter det på fot. Jeg og barna pynter, mannen tar på stjernen i toppen siden ingen av oss andre rekker opp. Husarbeid gjør vi vel 50/50, det samme med juleinnkjøp.

På julaften bader han gullklumpene, mens jeg stasher dem opp. Og så lager han julemiddag mens jeg leker med barn, pynter, dekker på bord og stresser litt :D

Skrevet

Kjøper 1 gave, til meg.

Støvsuger og vasker alle gulv.

Vasker vinduer.

Vasker dusj og badekar.

Baker brød.

Er med å kjøper det meste av mat noen dager før jul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...