Gå til innhold

god pepperkake-oppskrift.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille og jeg skal bake pepperkaker på søndag og vi trenger en god oppskrift. synes det smaker usj av de ferdig-deigene. Greit om deigen kan stå fra lørdag til søndag også forøvrig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trenger også en knallgod oppskrift (kryper til korset og innrømmer at jeg aldri har laget fra grunnen av, men i år...!) Men det jeg faktisk vet er at all pepperkakedeig bør stå minst et døgn i kjøleskap for å bli god å jobbe med. Så der var du heldig ;-)

Skrevet

lisse

haha, ja da var jeg heldig. det ser derimot ut som hele dib bruker ferdig-deig. hehe.

Skrevet

Denne bruker je, og jeg er veldig fornøyd:

INGREDIENSER:

150 g smør

2 dl sukker

1 dl sirup, mørk

1 dl kremfløte

2 stk nellikspiker

1 ts kanel

1 ts ingefærpulver

pepper

450 g hvetemel

1 ts bakepulver

melis

1 stk eggehvite

FREMGANGSMÅTE:

Smelt smør i en kjele og ha i sukker, sirup og fløte. Rør godt sammen og ha det over i en bolle. Mort to nellikspiker og ha i bollen (bruk en sikt så unngår du eventuelt store biter). Ha i nykvernet pepper, 7-8 drag med kvernen. Sikt inn mel og bakepulver og bland det sammen til en deig.

Bland melis og egghvite til det får passe konsistens. Ha det i en sprøyte så du kan dekorere figurer eller hus etc. Pynt med non-stop, sjokolade, seigmenn eller annet godteri.

Knekk lager du ved å smelte sukker i en panne, så kan du lime hus eller andre ting sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...