(S)TinkerBelle <3 Skrevet 11. desember 2008 #1 Skrevet 11. desember 2008 Lille og jeg skal bake pepperkaker på søndag og vi trenger en god oppskrift. synes det smaker usj av de ferdig-deigene. Greit om deigen kan stå fra lørdag til søndag også forøvrig.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 11. desember 2008 #2 Skrevet 11. desember 2008 Jeg trenger også en knallgod oppskrift (kryper til korset og innrømmer at jeg aldri har laget fra grunnen av, men i år...!) Men det jeg faktisk vet er at all pepperkakedeig bør stå minst et døgn i kjøleskap for å bli god å jobbe med. Så der var du heldig ;-)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2008 lisse haha, ja da var jeg heldig. det ser derimot ut som hele dib bruker ferdig-deig. hehe.
Gjest Skrevet 11. desember 2008 #4 Skrevet 11. desember 2008 Denne bruker je, og jeg er veldig fornøyd: INGREDIENSER: 150 g smør 2 dl sukker 1 dl sirup, mørk 1 dl kremfløte 2 stk nellikspiker 1 ts kanel 1 ts ingefærpulver pepper 450 g hvetemel 1 ts bakepulver melis 1 stk eggehvite FREMGANGSMÅTE: Smelt smør i en kjele og ha i sukker, sirup og fløte. Rør godt sammen og ha det over i en bolle. Mort to nellikspiker og ha i bollen (bruk en sikt så unngår du eventuelt store biter). Ha i nykvernet pepper, 7-8 drag med kvernen. Sikt inn mel og bakepulver og bland det sammen til en deig. Bland melis og egghvite til det får passe konsistens. Ha det i en sprøyte så du kan dekorere figurer eller hus etc. Pynt med non-stop, sjokolade, seigmenn eller annet godteri. Knekk lager du ved å smelte sukker i en panne, så kan du lime hus eller andre ting sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå