Gå til innhold

RS virus..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

emilie har hatt feber over en uke nå. det begynte forrige uke med forkjølelse som utviklet seg til høy feber. helgen hadde hun over 40 i feber så vi dro til legen. ørebetennelse på begge sider fikk vi beskjed om..

hun var ganske tung i pusten og jeg kunne høre det "spraket" fra brystet når hun pustet.. jeg var nesten overbevist om at det kunne være noe mer. f.eks bronkitt.. men legen sa hun ikke hadde noe problemer med luftveiene..

feberen gikk litt ned til 38 mandag men steg igjen på kvelden til over 39.

samme var den onsdagen og..

onsdag var den 38.5 så jeg ringte legen igjen og fikk time på dagen. kom til legen og hun hadde lungebetennelse. onsdag kveld og i kveld har hun over 39 i feber..

leste litt om rs virus på nett og der står det at kjennetegn er høy feber, ørebetennelse og lunge betennelse..

noen som har hatt barn med rs virus og som kjenner seg litt igjen kanskje? eller tar jeg helt feil..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi hadde RS nå i vår, dvs ho fikk det ikkje påvist før i juni, da hadde ho virus lungebetendelse også. Ho hosta i heile vår og eg var ut og inn på legesenteret med ho men ho var bare forkjøla, hadde ikkje feber. RS virus er jo ein kraftig forkjølelse da.

Først når ho fikk lungebetendelsen og me havna på sjukehuset dei tok prøve i nesa på ho og fikk påvist RS virus. Da hadde bare litt feber, ikkje veldig høg i det heile tatt. Så det er mange måtar RS kan utarte seg på.

Men la penicilinen få virke så vil det hjelpe på pusten hennars. Kan vera lungebetendelsen som gjer at ho har feber og er tungpusta, trenger ikkje vera RS. Kor gammal er ho?

Skrevet

hun er 16 mnd nå.. nei, det trenger ikke være det.. får håpe det "bare" er lungebetennelse og at medisinen funker snart. syns bare hun har hatt feber så veldig lenge..

takk for svar =)

Skrevet

Mi var rundt 20mnd når ho starta å hoste også var ho 2år når ho fikk den virus lungebetendelsen og påvist RS. Det er ikkje farlig med RS hos så store ungar fikk eg beskjed om når legen ringte uka etter og sa det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...