Gjest Skrevet 11. desember 2008 #1 Skrevet 11. desember 2008 Generelt spørsmål: hvis man er 20-24 uker på vei, andregangsfødende med et barn på 2 år fra før, og har hatt jojovekt anslagsvis mellom 90-75 kg det siste året (lengde ca 165) men nå er nede i omtrent nedre område av skalaen (altså ca 75 kg), bør man da ha synlig nok mage til at folk som vet man er gravid faktisk klarer å se at det stemmer? Uten å si noe om bakgrunnen, så ville jeg trodd at selv med en god valk rundt midja så burde 20 uker synes godt på en andregangsfødende som fikk forholdsvis stor mage sist...?
aomeg Skrevet 11. desember 2008 #2 Skrevet 11. desember 2008 Nå vet jg ikke helt hvor du vil hen med dette innlegget, men jeg er 22+3 med andre mann(gutt 4 år) 170cm 68 kg og godt synlig gravid...hjalp det deg?
bobler av lykke ♀ ♀ Skrevet 11. desember 2008 #3 Skrevet 11. desember 2008 jeg er helt vanlig tykk/tynn og når jeg var 20 uker på vei syns det godt at jeg var gravid ja. skikkelig kulemage, ikke bare større mage liksom... nå er jeg 30 uker på vei og syns selv jeg har stooor mage (begynner å bli litt lei av den) men får høre at den er jo SÅ liten og jeg ser absolutt ikke ut til å være så langt på vei... ligger akkurat innenfor det grønne på skjema over stor unge. føler meg som en elefant og vet at jeg blir veldig mye større over magen. med snuppa sist fødte jeg i uke 37, hun var 3,5 kg og jeg var skikkelig stor!! la bare på meg 7 kg sist, har gått opp 5 kg hittil men er alikevel tykkere over ryggen og hoftene...
Trultemora er presseklar!! Skrevet 11. desember 2008 #4 Skrevet 11. desember 2008 Behøver ikke ha noen ting å si de antall kg nei! Naboen her har termin 11.februar, er kanskje 60 kg/170 cm og det ser nesten fortsatt ut som om hun har spist en bedre middag! Mens jeg som veier en goooood del mer så ut som jeg skulle sprenges i den tida der! (hadde ikke lagt på meg mer enn 2.5 kg på den tida heller)
Gjest Skrevet 11. desember 2008 #5 Skrevet 11. desember 2008 La oss bare si det sånn at det finnes mennesker der ute som får seg til å sende barnets far fødselsvekt, tidspunkt og lengde ved fødsel flere ganger under samme svangerskap (barnet ble født tre ganger, utrolig nok), så når samme kvinnemenneske påstår hun skal ha en til og angivelig er så langt på vei rynker jeg litt på nesen når alt jeg ser er en valk som legger seg ned mellom beina når hun sitter... Hadde en lang diskusjon med noen her om hvorvidt det er mulig, når man er andregangs og virkelig forsøker HARDT å vise magen, at man fortsatt ikke ser mer enn en pløsen valk når vedkommende er over halvveis i svangerskapet. Mulig jeg bare er overdrevet mistroisk til alt vedkommende sier og at det er fullt mulig...
Silje og Vaniljebollene Skrevet 11. desember 2008 #6 Skrevet 11. desember 2008 Min junior er snart 21 mnd og jeg er 22 uker på vei. Det kan sees på meg at jeg er gravid, men det er bare jeg som ser det, for det viser ikke når jeg har klær på. Jeg hadde en del kilo å gå på, men gikk ned til normalvekt rett før jeg ble gravid. Jeg er fremdeles tynnere og mindre rundt midjen enn da jeg veide 12 kg mer enn nå.
-MtG- Skrevet 11. desember 2008 #7 Skrevet 11. desember 2008 Jeg er litt overvektig(171cm, 77,5kg før graviditet), andregangsfødende med et barn på 2 år. Når jeg var 20 uker på vei hadde jeg en god kul på magen som ihvertfall var umulig å overse for de som visste jeg var gravid:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå