Gå til innhold

Noen her m "ustabile" SF mål ift kurve??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll hos jordmor idag... er 28+4

SF målene mine begynte høyt, litt i overkant av d farga feltet, mens nå ligger d plutselig på streken!

Så alt er jo innenfor d "normale" da, men blir litt engstelig, tenker at d kanskje ikke vokser som d skal jg da:/

Jordmor mente d ikke var noe og bekymre seg over...

Noen andre her som har d/har hatt d på samme måte?

Hadde også 1+ i eggehvite, men ikke ødem og normalt blodtrykk heldigvis!

Mener at jg kanskje hadde d en gang i forrige svangerskap og, men at d gikk seg til eil neste kontroll og urinprøve.. er d mulig, at d forsvinner igjenn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kurven min ser ut som en berg å dal bane=) den går opp og ned, for er så mangen forskjellige som har målt, 3 forskjellige jordmødre og 2 fastleger + leger på sykehuset. men gjennomsnittet er normalt=) så det er nok ikke noe å bekymre seg over=)

Skrevet

Litt tidligere i svangerskapet tok sf målene et skikkelig byks. Den var på utsiden av det farget feltet. Fikk litt sjokk og tenkte at nå får jeg "den" gutten. Men fant ut litt senere at Legen hadde skrevet på feil uke og vi fikk rettet det opp. Var da på kanten av det "normale".

Men etter det har jeg ligget rett over streken!! Kommer veldig ann på hvordan babyen ligger, på tvers osv. Ungen kan også ha strekt på seg, da den ble målt! Pluss at jordmor ofte måler helt forskjellig fra leger!

Det med eggehvite kan være pga urinen er blitt "forurenset" på vei ned i glasset, eller av noe du har spist som feks druer osv. Muligheten for at det forsvinner er stor, men bare følg med om du hovner opp i kroppen. Håper alt er på normalen neste gang du skal til lege/jordmor. Lykke til!

Skrevet

Mine mål har hos legen alltid vært litt under snitt mens hos jordmor midt på streken. Sist gang var også jordmors sitt mål litt under strek (29 i uke 33), men skal på ny ultralyd om under en uke for å se om magen vokser på lillegutt. På forrige ultralyd var den også litt liten, dvs. litt under snitt. Fint at de følger det opp, synes jeg. Heldigvis kjenner jeg godt med liv, men må nok være litt ekstra på vakt.

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Godt og ha dere til og roe meg ned igjenn;) Mye en skal bekymre seg for!

Skrevet

Hei du. Hadde selv symfysemål over det skaverte feltet frem til nå i uke 28 hvor den flatet ut og landet på gjennomsnitt. Jeg syntes det var litt rart ettersom den vek så mye fra tidligere mål, jordmor sa; heeeeeelt normalt!!! Gjorde også ul i uke 24 hvorpå det ble konstantert at jenten var 100 gram under gjennomsnitt. Så da jeg var hos legen i går for fornyelse av sykemelding, spurte jeg hvor grensen går for at en skal bli bekymret. Han mente det ikke var noen umiddelbar grunn til bekymring ettersom hjertelyd og aktivtet var normal. Han bestilte uansett ny ul til neste uke for en sjekk, mente det også ville roe meg som igjen babyen ville profitere av.

Tror selv ikke det er noe, men som du selv sier, mye en skal bekymre seg for ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...