Gå til innhold

parabener

Anbefalte innlegg

Skrevet

er dere opptatt av om barneproduktene dere bruker inneholder parabener?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, egentlig ikke. Jeg er av oppfatningen alt med måte. Parabener skal jo dessuten bare være farlige viss de kommer i kontakt med leveren.

Jeg bruker våtservietter som er uten parabener, men de har jeg alltid brukt. Coop sine, billige og knall gode:-)

Tror ikke vi bruker noe med parabener i. Men jeg hadde ikke fått hysterisk anfall viss noen byttet blie på minste jenta og brukte våtservietter med parabener i.

Skrevet

enda en ting som er skadelig??

Skrevet

Ja, meget. Er veldig glad for at det etterhvert har blitt flere og flere produkter uten de parabenene som nå er under lupen hos ulike forskningsinstanser.Det at de har bevist at parabener blant annet forstyrrer hormonbalansen er nok til at jeg bevisst går etter svanemerkede produkter.

Jeg er og opptatt av å unngå parabener i produkter jeg bruker selv, synes det var ille å vite at ulike parabener som inngår i deodoranter er funnet i brystkjertler hos brystkreftrammede. Forskere kan ikke dra en direkte sammenheng mellom kreft og parabener ennå, men prøver å være forsiktig likevel.

Skrevet

Til en viss grad, nå er jo to av parabenene vurdert som trygge - også av grønn hverdag. De som fremdeles er verstingene og som anses som hormonhermere er Butylparaben, Isobutylparaben,

Propylparaben og Isopropylparaben.

De to trygge er også de mest brukte, nemlig methyl -og

ethylparaben.

Man skal dessuten sjekke nøye hva produkter som påstår seg å bruke trygge konserveringsmidler egentlig inneholder. Veldig vanskelig å produsere hudpleieprodukter uten konserveringsmidler (som parabener er) uten å få oppvekst av sopp og bakterier i produktene :(

Jeg bruker i det hele tatt lite make-up og kjøper stort sett svanemerkede hudpleieproduker. Forøvrig legger jeg mer vekt på om produktene jeg kjøper er testet på dyr eller ei :)

Skrevet

ja, nettopp! Jeg har kuttet ut så mye jeg kan med parabener til jenta mi. Var inne på grønn hverdag, kikket en del på forumet der, og fant noen som hadde skrevet om cosmopharma sine produkter som var uten parabener. Gud å glad jeg ble da, at disse ble vurdert av flere der inne som bra, for disse har jeg brukt lenge på datteren min. Helt siden jeg fant ut om parabener. Bruker bare dette til meg selv og.

Ser på nettsiden at enkelte ting inneholder parabener, men de merker hver enkelt ting som parabenfri i teksten om den er det.

Og solkremene er laget i samarbeid med noe kreftforening i new zealand, så dette er jo kjempebra.

Så etter jeg fant dette, bruker jeg bare dette, og er superfornøyd. Ville bare dele til andre som opptatt av parabener, vil dere ha link? jeg kjøper mitt via ei som hadde et sånn "party" for en stund siden hos mi søster, www.cosmopharmas.com/NO40761.

Men vet dere mer om mat uten konserveringsmidler som har parabener? det kan jo være mye av det der og.

Skrevet

Nei, har aldri tenkt over det med parabener, har forøvrig ikke brukt mye våtservietter til ungene, men det er mer fordi jeg synes det er unødvendig å bruke annet enn når vi er på tur.

Skrevet

Jeg var bevisst på det en periode og kjøper fremdeles Babyline til guttene, men utenom det tar jeg lite hensyn til om det er skadelige parabener i produktene. Det krever altfor mye i hverdagen.

Skrevet

Det som er krevende er altså å studere hvert produkt før jeg legger det i handlekurven og så vurdere det opp mot effekt og pris. Det blir for mye, men jeg kan sikkert ta en tur innom linkene dere har lagt ut så blir det en enklere prosess.

Takk for linker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...