Endelig_mamma<3 Skrevet 11. desember 2008 #1 Skrevet 11. desember 2008 Jeg er 16+4 og har ikke fått mage, vil gjerne at den skal komme slik at det syns for andre.. hehe. Mange som sier at, den kommer tidsnok og du kommer til å bli lei.. osv osv.. Men jeg vil ha den jeg da uansett lei eller ikke, den tid den sorg:). Har aldri kommet så langt, siden jeg har hatt tre MA tidligere, så dette er ganske nytt for meg, men jeg har kjøpt baby watcher slik at jeg kan høre at den lever hver dag om jeg vil, noe jeg gjør for å roe meg ned... Er det andre som er like utålmodige? Hvordan merker man at magen er kommet? kjenner livmor og noen ganger er det hardt og andre ganger mykere, så det skjer mye nedi der.. Har du erfaring eller lider av den samme "lidelsen" som meg, vil jeg gjerne vite.
Fjerdemann på vei Skrevet 11. desember 2008 #2 Skrevet 11. desember 2008 Vel, jeg er tredjegangs og i uke 21, og man kan fremdeles ikke se på meg at jeg er gravid... De andre gangen kom magen så fort, med nr to var det så synlig i uke 10 at vi bare måtte fortelle det. Men livmora mi er jo kommet opp da, den er nesten oppe med navlen når jeg ligger på ryggen, men må si jeg gleder meg til magen kommer ordentlig. Jeg elsker å gå med gravidmage jeg, og har aldri blitt "lei" av det mot slutten av svangerskapet heller. I tillegg ligger morkaka mi foran, så jeg kjenner mindre spark enn jeg gjorde med de to andre, så jeg er VELDIG utålmodig etter stor mage... Men det er bare nå de siste ukene at den er så høyt oppe at jeg lett kan kjenne den uansett. Men den er lettere å kjenne den dersom du drikker veldig mye, slik at du fyller opp blæra, da kommer den høyere.
Endelig_mamma<3 Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2008 Så det er så stor forskjell på den magen altså.. Trodde den kom kjempe tidlig ved tredje graviditet, men man skal ikke høre på alt man leser, det gjelder ikke alle. men gratulerer med ditt tredje barn, det er sikkert kjempe koselig. Gleder meg til å strutte rundt med magen:) Da kan det være væske inntaket mitt som gjør at den er så innmari hard og lettkjennlig noen ganger.. Takk for tipset, får fylle opp blæra ofte jeg da, slik at jeg kjenner den.. hehe
våre2gull Skrevet 11. desember 2008 #4 Skrevet 11. desember 2008 Hei! Du er ikke alene på den fronten, har det akkurat likedan! Jeg er 17+1 i dag, og kikker under dyna hver morgen for å se om magen har blitt noe større over natten. Får samme beskjedene som du, at den kommer tidsnok, at jeg kommer til å bli lei osv..men det betyr ingenting for meg, for jeg vil at alle skal kunne se det:) Merker at en er litt hardere enn før, men noen ganger synes jeg ikke det ser ut som den har forandret seg i det hele tatt. Sikker bare jeg som har sett meg blind. Har hørt av andre jeg kjenner at den plutselig "poppet" ut, tenker at det kanskje vil si at livmoren kom over navlen, og dette varierer jo fra person til person, som vanlig:) Dette er min første gang, har ikke vært gravid tidligere heller, skal på UL neste uke, og gleder meg til det! Vi får bare krysse fingerene for at den kommer snart, og at alt er som det skal! Masse lykke til til deg!
♥Cherrypie♥ Skrevet 11. desember 2008 #5 Skrevet 11. desember 2008 hei! med førstebarnet fikk jeg aldri mage,hehe ikke før i 6 mnd at man kunne se det orntlig.. denne gangen HAR jeg mage skal jeg si deg å jeg har hatt den lenge..er i uke 22..hehe:) den kommer nok..når du er 22-23 uker da har du kul..!:=)
Endelig_mamma<3 Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. desember 2008 NEEEIII.. vil ikke vente i 6-7 uker.. hehe. Må man så må man, får liksom ikke styrt det, men det er godt å høre at det faktisk er noen der ute som får mage "sent", andre jeg har lest om har det fra uke 10 og utover... Men da er det håp for oss mageløse:) Og en annen ting, det er godt at jeg ikke er alene om å ville ha en mage å vise frem:) Ha et strålende svangerskap med eller uten mage, med eller uten stor mage:) Gravide jenter/damer/kvinner er kjempe flott.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. desember 2008 #7 Skrevet 11. desember 2008 er 17+6, og har ikke særlig mage enda. Er litt slappere enn vanlig, og mer oppblåst, men for dem som ikke vet at jeg er gravid, ser det bare ut som jeg har lagt på meg littegrann. Jeg har ikke noen babymage, er mer det at andre ting er pressa sammen og at jeg har mye luft.
Fint_Lite Skrevet 11. desember 2008 #8 Skrevet 11. desember 2008 meg tror mange at jeg er 5 mng på vei, men er bare ca 14 uker i følge ultralyden. Jeg har hatt mage som begynte å vokse for ca 8-6 uker siden, jeg begynte tidlig å legge på meg. Var sikker på at jeg bar på tvillinger, men det er bare en. Men nå hadde jeg rimelig flat mage fra før og veldig slank, så det har sikkert hatt innvirkning på meg at det syntes så tidlig?..jeg vet ikke
Gjest leelu25 nr.2 er ei jente :) Skrevet 11. desember 2008 #9 Skrevet 11. desember 2008 Med førstemann fikk ikke jeg mage før jeg var 21 uker på vei. Den poppet bokstavelig talt ut mellom 20 og 21 uker. Jeg er i tillegg høy (180) så derfor fikk jeg mage sent Denne gang kom den bittelitt tidligere.
Gjest thricane Skrevet 11. desember 2008 #10 Skrevet 11. desember 2008 jeg er 16 +2 og ser ut som jeg har spist et godt måltid, dvs har ikke typisk gravidmage, ser bare småfeit ut. haha vet du, forrige svangerskap gikk jeg over 20 uker før jeg så noe mage. søsteren min var 6 mnd på vei, og så fremdeles ut som jeg gjør etter å ha spist middag. forstår godt du er utålmodig, heldigvis kan du snart kjenne bevegelser selv om ikke magen synes noe, så får du noen deilige bekreftende plopp som forteller deg at alt er som det skal være:)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. desember 2008 #11 Skrevet 11. desember 2008 Jeg hadde også flat mage, og er slank, men likevel ikke særlig mage enda. Har lagt på meg 2 kilo til nå- men noe er nok pinnekjøtt osv i det siste, hehe:)
Lotteliten85*Fødeklar* Skrevet 11. desember 2008 #12 Skrevet 11. desember 2008 Hei hei ;o) Jeg er også første gangs,er 24+5 og har fremdeles ikke no særlig mage!! Kan lure de fleste hehe ;o) Får på meg de fleste vanlige bukser og klær sådan selv om jeg merker at jeg trekker mer...Noen dager ser jeg heller litt tjukk ut :-s Men noen klær fremhever og noen skjuler jo magen,så du får finne ut hva som funker for å fremheve den litt ;o) Selv om jeg ikke har no særlig mage,kjenner jeg babyen veeldig godt,den sparker og styrer på...Og det har jeg i alle fall gjort i mange uker,siden før Ul å det var i uke 18. det er jo veldig kjekt da;o) Lykke til,magen kommer nok ser du ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå