TurangaLeela Skrevet 11. desember 2008 #1 Skrevet 11. desember 2008 Hvordan går/ gikk det? Vurderer å fullamme i 8 mnd, siden jeg har nok av melk. (Pga. allergi og vil ikke amme fullt et år). Sønnen min er 4.5 mnd nå. Første-mann ammet jeg i et år, begynte med litt grøt da han var 4 mnd, pga han ikke fikk nok. Så syntes jeg det var stress å gi pupp og mat samtidig. Han ville helst ha pupp, og gulpa mat hele dagen...
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 11. desember 2008 #2 Skrevet 11. desember 2008 Fullammet til 7 mnd, gikk fint det.
alvis Skrevet 11. desember 2008 #3 Skrevet 11. desember 2008 Jeg har fullammet begge guttene mine til de var 6 mnd. Første mann trengte mer mat da han var ca 6 mnd mens andre mann blev stort sett fullammet til han var over 7 mnd pga at han ikke forstod seg på grøt eller annen mat:) De sier jo på helsestasjonen at man skal begynne gi mat ved 6 mnd alder pga at babyen har behov for mer vitaminer og jern enn du klarer å gi med din melk. Snakk med helsesøster og forhør deg om hva som er best.
Serial mom Skrevet 11. desember 2008 #4 Skrevet 11. desember 2008 Fullamma også til rundt 7 måneder, var vanskelig å få i henne noe annet enn mm før det. Ammer enda mye, hun er 1 år. Går kjempefint, frem til de siste månedene nå har hun hatt fin vektøkning, men nå har det flatet ut siden hun ikke drikker like mye morsmelk lengre(har ikke tid, hun tar et par sup og skal leke videre, samt sover hele natta - før puppen hun natta igjennom!) Ved 6-7 måneder bør du gi noe i tillegg, er greit å venne dem til annen mat, samt trene opp magen og smakssansen sin:-)
Minnie Mom Skrevet 11. desember 2008 #5 Skrevet 11. desember 2008 Jeg fullammet tulla i litt over 6 mnd. Vi var på ferie da hun var akkurat 6 mnd, så ventet til etter ferien med å begynne med grøt. Det gikk greit å fullamme, men det tok lang tid å lære henne til å spise mat. Hun spyttet og spyttet og spyttet... tror vi prøvde i ihvertfall 6 uker før det løsnet og hun skjønte tegninga liksom. Og da mener jeg at vi prøvde (etterhvert da) 2-3 ganger om dagen, siden hun ikke fikk i seg noe. Med eldste begynte jeg med grøt da han var 4,5 mnd for han var en sulten gutt som ville ha pupp hele kvelden. Jeg lå stort sett i dobbeltsenga og ammet hele kvelden. Med han som begynte tidlig med grøt gikk det veldig greit. Da han var 7 mnd ville han ikke ha pupp lenger, og etter en ukes med prøving fra min side og total nekt fra hans side, så sluttet vi å amme. Tulla er nå 11 mnd og elsker puppen over alt på jord.. ) Så forskjellige er de og jeg lurer på om det har noe å gjøre med når fast føde ble introdusert (og kanskje at tulla har litt roligere gemytt) Uff, vet egentlig ikke om jeg svarte på det du spurte om. Men det er mine erfaringer.
♥Cherrypie♥ Skrevet 11. desember 2008 #6 Skrevet 11. desember 2008 jenta vår fikk liksom ikke i seg så mye grøt av gangen etter vi begynnte med det når hun fyllte 6 mnd, måtte amme uansett..så det ble til at jeg fullammet til hun var 8mnd.gikk kjempefint men merket det ble veldig hyppig:) etter det når hun var ca 9 mnd var hun storspiser når det gjalt grøt å da trappet jeg ned med amming kun morgen før soving midt på dagen å på kvelden, så kutta jeg før soving på dagen å kjørte morgen og kveld en stund å så kutta vi morgen melka, å etterhvert så var hun uintressert i melk på kvelden også..bare lå å smilte å vrei seg å reiste seg rundt så da tok jeg å pakket inn puppene mine for godt:) hehe da var hun rett rundt 12 mnd gammel:)
UnePune äntligen hemma! Skrevet 11. desember 2008 #7 Skrevet 11. desember 2008 Jeg har fullammet til nå, men på 6-måneders kontroll fikk jeg beskjed om at de trengte jerna i grøten fra 6-måneder, så sånn sett anbefalte hun ikke å fullamme til 8 måneder. Sliter med å få i han grøt, men prøver hver dag! Han er en stor gutt, så ikke noen fare for underernæring her =P
Sylteflesk Skrevet 11. desember 2008 #8 Skrevet 11. desember 2008 Jeg fullammet i praksis i 8-9 mnd, de siste 2-3 mnd mens vi prøvde å innføre fast føde Prøvde med fast føde første gang etter 6,5 mnd, men hun ville ikke ha, fikk ikke i henne noe særlig annet enn pupp før hun var 9-10 mnd. Frem til hun var nesten 1 år var pupp hovednæringen hennes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå