Gå til innhold

Dere som har steforeldre....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Behandler dere steforeldrene deres på lik linje som dere behandler foreldrene deres?

Forventer dere at de behandler dere på lik linje som sine egne barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke jeg sterforeldre, men ER stemor, og jeg prøver å behndle stedatteren på samme måte som datteren min. Altså de eldste. De er like gamle, 21 år, og oppvokst sammen fra de var rundt 8 år.

Forventer av min familie at de skal behandles likt, men det skjer ikke! DEsverre. Min manns familie gjør ingen forskjell på jentene. Ser jo at jentene gjøre litt forskjell på steforeldrene kontra biologisk forelder, men stedatteren ringer vel så ofte til meg som til pappan sin.

Gjest Sauen - preggers
Skrevet

Jeg har et vidt forskjellig forhold til mine steforeldre og mine biologiske foreldre, men jeg behandler dem med samme respekt, og forventer det samme tilbake.

Stefaren min har jeg bodd sammen med siden jeg var 8 år, mens stemoren min og pappa ble sammen når jeg var 16-17 og hadde flyttet hjemmefra, så vi har jo et litt annet forhold der også men...

Skrevet

Jeg og min stefar har et veldig godt forhold. Det har ikke endret seg etter at jeg fikk en halvbror. Føler mange ganger at jeg har et bedre forhold til min stefar enn til min mor.

Skrevet

Ja og ja:) Men så er også stefaren min den eneste pappa jeg kjenner, min biofar har bare vært innom livet mitt i to omganger og begge gangene har fått bevist at jeg er uønsket fra hans side. Men hele stefamilie siden regner seg som biologisk og det samme gjør jeg:)

Skrevet

Min stefar er den som er ordentlig far for meg, selv om jeg kaller han ved navn. Han heter Bestefar for guttungen. Min biologiske far bor ganske langt unna og jeg ser han kanskje et par ganger i året. Har ikke noe spesielt forhold til han. Mer sånn pliktforhold.

Skrevet

Stefaren min behandler meg "likt" med sine egne barn. Han har to gutter selv så jeg er go'jenta hans:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...