Gå til innhold

Er så skuffa over barnefar, hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille ønsket seg Nintendo Ds til jul av pappaen, det sa han at han ikke hadde råd til selv om han tjener godt.

Så møtte jeg pappaen på Elkjøp her om dagen og jeg spurte tilfeldigvis hvorfor han ikke hadde råd til Ds når han var her og kjøpte Playstation og Guitar hero full pakke med trommesett, spill og gitar.

Nei, det skulle ikke jeg snuse nesa mi oppi for det var til hans sønn som han har fra før av. Han får altså julepresang fra faren til over 3500 og Lille får en fisher price dukke som han hadde kjøpt.

Dessuten hadde ikke jeg noe med hva han kjøpte til ungene sine, er forsåvidt enig i det, men føler da at Lille betyr så lite for pappaen sin.

Er sikkert flere som har slike fedre til sine barn, men jeg blir bare så trist når han gjør så stor forskjell på begge ungene sine.

Fy f... blir så forbanna på den idioten, har 2 unger selv, men begge mine får da presang til ca samme prisen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må si meg enig her. Han kunne delt slik at barna fikk ca lik pris på gavene.

Skrevet

Må si meg helt enig med deg- man gjør ikke slik forskjell på barna sine....her skal jeg feire sammen med min sønn og min stedatter og da har vi planlagt det slik at de selvfølgelig får like mange gaver og lik sum.... vi er da voksne mennesker....noe jeg ikke kan si om din barnefar...at de får seg til å gjøre slik forskjell...-

Skrevet

Vel... sikker på at hun ikke skal få DS da?

Datra mi ønsket seg dukkehus. Jeg sa til henne "oj, det koster mange penger, det tror jeg ikke vi har nok penger til å kjøpe nei. Vi får se når jula kommer". MEN jeg HAR kjøpt dukkehus, hehe:) Er en måte å skape spenning på dette vet du;)

Skrevet

Jeg er temmelig sikker kan du tro! Sønnen hans fikk carving ski med sko, staver, hjelm i fjor og hun fikk en strømpebukse til 59 kroner fra cubus og en pakke ole brum barnekjeks! Jeg gråt faktisk da jentungen var kommet seg i seng i fjor på julaften.

Skrevet

ok, var ikke meningen å virke kritisk altså. Tenkte bare å si det sånn i tilfelle DSen skulle dukke opp på julaften likevel;)

Skrevet

Får helt vondt av å lese det her . Feirer ungene jul sammen? Hvor gamle er barna? Du har sikkert tatt en alvorsprat med far om det her tidligere- syns det her er helt uholdbart....har han datteren sin fast?? Slike ting irriterer meg grenseløst...og jeg ville- dersom det er flere rare ting han gjør- tatt det opp på et møte på fam.vern kontoret ( er selv i gang med møter der 3 år etter skilsmissen pga at barnefar her ikke ser at han sårer sitt eget barn med sin ego tankegang....) Det jeg tenker er at ok når ikke jeg gjennom hodet til barnefar, så skal jeg bruke noen som er " fagpersoner" så kanskje han skjønner det bedre da...

Vond situasjon for begge ungene- den ungen som får mye må jo og reagere på det- ikke bra at en unge skal få dyre flotte ting, mens den andre skal nøye seg med noe som er en dråpe i havet i tillegg....

Du har min fulle sympati...

Skrevet

Hi her, nei sønnen hans feirer julen sammens med sin mamma og hennes nye mann og deres felles barn så jenta mi ser ikke hva "storebror" får fra pappa og heldigvis for det.

Jeg er sikker på at han bruker meg, derfor gir han henne dårlige julepresanger, det samme med hans foreldre, de andre årene har hun fått mye dårligere julepresanger enn de andre barnebarna deres. I fjor fikk de andre barnebarna 1000 kr hver+ noe klær og akebrett eller skipakke, min jente fikk en kjole fra cubus til 199 kroner og strømpebuksen fra faren skulle matche kjolen:)

Jeg blir jo forbanna og trist, derfor jeg gråter også og av og til skulle bare ønske faren heller var tung rusmisbruker eller som sunket i jorden.Foreldrene mine har kjøpt jentungen Ds så det får hun heldigvis i julepresang, hun gråt her for noen uker siden og lurte på om hun ikke hadde vært snill jente i år om hun ikke fikk ds som hun ønsker seg så veldig.

Hjelper heller ikke og ta dette opp med far hos noe familierådgivningskontor, har forsøkt alt!!

Skrevet

Skjønner du har forsøkt alt som du skriver- man vil jo skåne ungene for slike opplevelser. Men nesten litt " bra" at hun ikke feirer med broren sin da, så hun ikke opplever å se forskjellsbehandlingen...

Det viktigste du kan gjøre er egentlig å forsone deg med at - ja din eks er en dritt! Så må desverre bare barnet erfare det, at fra pappa kan hun ikke forvente å få noe særlig....

Kos deg i jula med barnet ditt og noen flotte besteforeldre...så får barnefar sitte der med sin samvittighet....det er han det vil slå tilbake på- fokuser på det!!

God jul til deg og snuppa di.

Skrevet

seff skjønner jeg det. for en mann. vet du hva. kos deg i julaften. dattra di for ds:) hadde jeg vært deg hadde jeg rett og slett sendt julegavene hans i retur.

Skrevet

Akkurat sånn er faren til barnet mitt også. Det er vondt å se på, med den lille skjønner og vet gudskjelov ingenting. Men, den dagen han vil forstå, så må jeg gjøre noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...