CiljaS Skrevet 11. desember 2008 #1 Skrevet 11. desember 2008 Jeg jobber i 3 delt turnus og absolutt ikke tenkt å gå en eneste nattevakt nå som jeg er gravid igjen. Hadde nylig en SA og forige svangerskap holdt jeg på å føde 2 mnd for tidlig. Nattevakter gir 50% økt sjanse for SA og for tidlig fødsel. Arbeidsgiver er på ingen måte samarbeidsvillig og krever legeerklæring,for jeg kan ikke fritas fra natt sånn uten videre! Og de synes egentlig heller ikke at en graviditet burde være grunn for å slippe! Jeg er så forbanna, de kan gjøre om min nattevakter til dag eller kveldsvakter uten problemer, men de må være vanskelige. Hvorfor må det være slik? Er frsitet til å heller få sykemelding nattevakter. Kommer ikke til å gjøre dette, men er så kjipt nå en skal være glad og lykkelig over en graviditet , så går jeg heller rundt med magevondt og er lei meg og gruer meg hver gang jeg skal snakke med sjefen. Tror ikke jeg har smilt en gang siden jeg fant ut jeg var gravid pga dette. Noen som har råd? Er i samme situasjon? Er bare utrolig lei meg.
lovise78 Skrevet 11. desember 2008 #2 Skrevet 11. desember 2008 Jobber selv turnus med nattvakter. Vet om flere som jobber nattvakter som har spontanabortert tidlig. De har stort sett fått forståelse for at nattvakter kan være en grunn, og ved ny graviditet har de fått sykemelding fra pos test til ut svangerskapet. Hadde jeg vært deg hadde jeg sykemeldt meg fra nattvaktene. Du skal nå tenke på deg selv, og ikke på sjefen din. De som ikke jobber natt, vet faktisk ikke hvor slittsomt det er på kroppen! Ingen som takker deg for at du sliter deg ut på natta!
CiljaS Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2008 Tusen takk for svar. Skulle ønske jeg hadde din arb. giver! Synes bare det er kjipt å skulle sykemeldes så tidlig i svangerskapet. Er jo i form til å jobbe, bare ikke natt. Men om de blir hakket mer vanskelig, så blir det sykemelding..
lovise78 Skrevet 11. desember 2008 #4 Skrevet 11. desember 2008 Er ikke helt sikker, men tror det står i et regelverk at arbeidsgiver er pliktet til å legge arbeidsforholdene tilrette for gravide arbeidstakere:-) Blir på samme prinsippet som for de som går på aktiv sykemelding. Stå på krava dine! Lykke til!
Mammsenvokser Skrevet 11. desember 2008 #5 Skrevet 11. desember 2008 Jeg jobber også tre delt turnus, hadde to nattevakter tidligere denne uka, og det var egentlig helt forferdelig. Først og fremst fordi jeg er kvalm 24 timer i døgnet, og på natt har jeg absolutt ingen mulighet til å ta en liten time out, når kvalmen står på som værst. Tror nok arbeidsgiveren min hadde latt meg slippe nattevakter om jeg hadde bedt om det, og lurer på om jeg skal spørre. Er en del gravide på min avdeling som har jobbet natt gjennom hele svangerskapet, så derfor har jeg kviet meg for og ta det opp... Men burde vel ikke være så vanskelig å få attest fra legen? Skjønner at det er litt prinsipp, men da slipper du i alle fall og ta diskusjonen. Jeg skal til legen neste uke, er da 10 uker på vei, og tror nok jeg skal ta opp saken da...
julius06 Skrevet 11. desember 2008 #6 Skrevet 11. desember 2008 Jeg er 5 uker på vei og ringte til sjefen min og han gratulerte og ville ha et møte snart så vi kunne diskutere hvordan jeg skulle jobber framover. Jeg går kveld og natt og han ville ikke at jeg skulle gå natt..... Lykke til og husk at det er ingen som takker deg for at du sliter deg ut om nettene eller hvis du skulle være kjempe uheldig å miste!!
CiljaS Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. desember 2008 Hei Fantasia! Ja få en erklæring, vi er ikke laget til å være oppe om natta, i såfall ikke når vi er gravide! Har ringt legen for å få erklæring men synes det er unødvendig ja. ER gravid, det skulle vært nok. Heg har fortalt arb giver om min SA, de vet jeg holdt på å føde 2 mnd for tidlig forige gang, men alikevel er det utrolig vanskelig.
CiljaS Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 11. desember 2008 Takk takk julius. Skulle gjerne hatt din arb giver! Jeg kommer absolutt ikke til å jobbe netter i dette svangerskapet. Er bare frustrert over at de ikke bare kan være litt medgjørlige og forståelsesfulle. Etter at jeg har endt svangerskapsperm denne gang kommer jeg IKKE tilbake til samme jobb. Nok er nok.
julius06 Skrevet 11. desember 2008 #9 Skrevet 11. desember 2008 Hørtes ut som trangsynte gamle menn........ Min sjef er fantastisk!! Skulle vært flere som han!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå