Gå til innhold

gravid, eller ikke gravid??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fikk positiv el.test den uken jeg forventet tr, altså to uker for seint.. jeg tok cb, men den var negativ... dette er nå litt over en uke siden.

jeg har de siste dagene hatt sterke mens murringer.. det føles ut som jeg skal få mensen men den kommer ikke...

jeg har tidligere hatt en del murringer mellom el og tr men aldrig så ye som nå.. det er både murringer og stikkinger nedrest i magen også er jeg til tider "kvalmen i magen" sjønner???

er det vanlig og ha så sterke murringer ved graviditet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo veldig individuellt da...

Hvorfor tar du ikke bare en gravi-test?? Da har du svaret.

Skrevet

Mente en NY gravi-test...den må jo ha slått ut nå om du er gravid.

Skrevet

jeg tok en på tirsdag og den var negativ.. vist det var el. jeg hadde sist uke så har jeg jo ikke ikm før tirsdag, onsdag neste uke.....

håper bare så inderli at spiren sitter denne mnd..

Skrevet

når har du ikm da?? er spennende... håper det har klaffet for deg :)

Skrevet

jeg har ikm tirsdag eller onsdag neste uke.. ja skal bli spennende å se:)

føler meg igrunnen veldig gravid dene mnd, har flere symptomer.

kvalm/uvell

svimmel

ømme pupper

trøtt

tisser mye

vondt i hode

når har du ikm godjenta klar for søsken??

Skrevet

så spennende da :) høres jo lovende ut ;)

Jeg har ingen symptomer jeg, annet enn hyppigere tissetrang, og økende utflod da....... og jeg er nå blitt litt snufsete (noe jeg var sist jeg var gravid) . synes det virker lovende i forhold til hvordan det har vært de siste pp.. Da har jeg hatt en MASSE symptomer, som har vist seg å være falske... så er bare gla jeg ikke kjenner noe mer... :P

ikm er jeg ikke 100% på, men alt mellom tirsdag og fredag neste uke vil være normalt... Så da ligger vi noe lunne likt da. :)

Skrevet

så spennende da:) skal bli kjekt å se neste uke.. jeg har også blitt litt snufsete, har jo ikke vært gravid før så vet jo ikke om det er et symptom for meg.. men jeg håper:) :)

vi kan jo følle hverandre å se:) hadde vært kjekt om vi havnet på 1trimester neste uke:)

Skrevet

ja, det hadde vært skikkelig stas :) fikk en august jente sist, og hvis det har klaffet no, så blir det muligens en august baby til :P har ikke jeg noe imot, for da får jeg brukt en del klær om igjen .... hehe. (må tenke litt praktisk også)...

men jeg blir seff glad uanset årstid, men håper jeg slipper å tenke mer på det etter neste uke..... .:P

ser du er 87.. det er jeg også ;) hvor du er fra?? jeg kan ihvertfall begynne me å si jeg er fra hordaland... hehe

Skrevet

Kan jeg slenge meg med dere?? Tror jeg har IKM en dag i neste uke (vet ikke helt hvor syklus jeg har siden jeg nettopp fikk mensen tilbake etter at jeg fødte for et år siden) Dersom syklusen min er 28 dager har jeg IKM på Søndag, men før jeg ble gravid sist hadde jeg stort sett sykluser på 32 dager. Håper kroppen er i rytme igjen. Har ikke funnet noen EL på tester, men har ikke vært så flink til å teste heller. Glemmer meg litt av.. Men, tror og håper vi har truffet EL siden vi har vært ganske aktive :o) Kjenner også litt symptomer, men det kan jo også være symptomer på kommende mens. Vi får se. Når begynner dere å teste - på IKM??

Skrevet

bare til å slenge seg på vettu ;)

min syklus har vært noe lunne stabil siden fødselen. eller begynte med 38 dager, og er no nede i 30-32 :P

Har aldri dreve å testet etter el, men merket den pp vi begynte å prøve, så kunne eg kjenne at eg hadde el, og mensen forandra seg totalt, og har hatt det sånn gjennom de siste syklussene.. Så tror rett å slett at eg ikke har vært fruktbar før no for 4 mnd siden.. at kroppen har brukt sånn tid for å komme igang igjen :P for har vært uforsiktig helt siden fødsel, og enda ikke blitt gravid.. hehe.. så noe må det jo være....

Jeg kommer ikke til å teste før tidligst fredag neste uke. (er da ca 1 dag over ikm. kanskje 3)... men målet er å vente til 22...... :)

dere da?

Skrevet

Hmm, har kjøpt en test som ligger og brenner i skapet... Men, skal prøve og vente til begynnelsen på neste uke. Føler egentlig at kroppen er i rute da mensen var veldig normal.. Kanskje jeg er litt vel optimistisk?

Skrevet

nei, er bare til å være opptimistisk vettu......... ser jo hvor mange som blir gravid uten å ha fått mensen tilbake....... så er bare til å se hva som skjer, å ta det som det kommer.... :) og er lov å håpe vettu.. hvis ikke er det liten vits.

Skrevet

Ja, helt enig. Jeg stresser forsåvidt ikke heller. Har to barn fra før, så jeg vet jo at ting funker :o)

Vet du på hvilken dag du hadde EL?? og hvor lang syklus du har?

Skrevet

sånn akkurat hvilken dag vet eg ikke, men jeg blir advart på forhånd med murringer og el smerter...... denne gangen varte det fra torsdag-lørdag sist uke.. og vi hadde oss 2 ganger i løpet av den tiden, så lever i håpet da :P

Syklusen er på ca 32 dager... både + og - hehe...

så er spennende dette her.......

Skrevet

og når var dag 1 da? Nesten helt lik syklus som meg da tror jeg :o) Vi får krysse fingre og tær sammen..

Skrevet

hmmm. husker ikke helt, 19. tror eg... husker eg hadde på fredagen ihvertfall... :P hehe.... første syklusen på lenge eg ikke har skrevet ned, og da går det litt i stå... men har vært nede i 28 dagers syklus siden fødselen, men gjennomsnitt på 30, så tar utganspunkt i 30 ca........ ja, vi får krysse alt vi har :o)

Skrevet

OK, min dag 1 var 16. november, det husker jeg fordi jeg var på fest dagen før :o) Da ligger jeg kanskje et par dager foran deg? Nå ble jeg plutselig skikkelig spent. Det er jo litt gøy med spenning i hverdagen ja. Jeg ser at du også har en datter. Tror du det blir stress med en til? Jeg har 2 jenter, en på 10 og en på 1. Stort sprang - og derfor har jeg veldig lyst på 2 tette denne gangen :o) Ellers blir det nesten som 2 enebarn..

Skrevet

ja, det gjør du visst :)

Litt stress blir det nok, men det er det jo uanset om man har en eller 2..... Tror egentli det kommer til å ganske greit.. jenta er jo begynt i barnehage, så hun er jo der store deler av dagen.. Og når man er 2 om å ta vare på ungene så bør det jo ikke bli noe problem :o)

Min sambo har en søster som no er 10 år.. er nesten 11 år mellom dem, (han har også 2 eldre brødre da).. men nå når de bare har en unge igjen i huset så er hun så å si enebarn hun også... får liksom ikke helt den samme kontakten med sine søsken sånn som brødrene har mellom seg.. Så derfor jeg vil ha 2 rimelig tette først. men vil ikke vente alt for lenge med nr 3 heller da............ men da går det fint å vente 5 år liksom... hehe.. ble litt langt dette :P

Skrevet

Du får holde meg oppdatert da - spennende når vi er nesten synkronisert :o)

Skrevet

velkommen til oss maja;) hehe

jeg kommer fra rogaland, og bor i en by utenfor stavanger:)

jeg har tenkt og frøve å vente til onsdag før jeg tester.. er litt usikker på hvilken dag jeg hadde el... mellom mandag og torsdag sist uke..begynte med positiv el.test på mandagen som var sterkere på tirsdag og onsdag.. men vet ikke når den var negativ igjenn.. så tenkte at vist jeg tester på onsdag burde den være positiv vist jeg er gravid..

eller hva tror dere? :)

Skrevet

ja, tror det eg ganske mulig med en positiv test da jo....... :) blir spennende

Skrevet

ja nå er det bare å håpe på at tr ikke kommer..

så kjekt at vi er like gamle:) hva syns foreldrene dine om at du er ung mor??

jeg har ikke tort å fortelle til mine at vi prøver.. jeg tror at de vil jeg skal vente og er redd for hvordan de skal reagere....

Skrevet

vel, vi prøvde jo ikke sist.. gikk på p-piller, så kom litt som et sjokk... men mine foreldre tok det ikke så bra.... de prøvde late som jeg ikke var gravid, men da jeg var 7 mnd på vei begynte de å godta det, og kjøpte vogn til oss :) Svigers tok det myye bedre, pga hun var like gammel selv da de fikk første.... og hun var gravid med nr 2 på denne tiden også.. hehe.. så det er litt bra at de støtter oss. men mine foreldre får garantert ikke vite noe før ihvertfall 3 fullgåte mnd, og kanskje helt til etter ultralyd.. har altid drømt å fortelle med ul bildene.. hehe.. går nok fint skal du se... :)

Skrevet

jeg tror mine svigerforeldre også kommer til og bli glade..

alle venninene mine enten har barn, er gravide eller prøver, så jeg passer på å fortelle litt om de til mamma om hvor kjekt det er o.s.v... så tror hun har begynt å vende seg til tanken og begynner å forstå at jeg også drømmer om smått :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...