Ms Fixi Skrevet 11. desember 2008 #1 Skrevet 11. desember 2008 hei... var hos legen idag, han sa at jeg hadde bakover vendt livmor?? går det an? er det vanskeligere og bli gravid når man har dette? jeg måtte spørre mamma og hun sa at hun også hadde det men hun har da fått tre unger... hvis dette har noe betydning,hvorfor har ikke legen sagt noe før? har jo vært på utredning....
eliza75 Skrevet 11. desember 2008 #2 Skrevet 11. desember 2008 Kan ikke si det 100% sikkert, men tror ikke det har noe å si for mulighet for å bli gravid. Både min mor og jeg har det, ifølge min lege har det ingen praktisk betydning. Vi har begge blitt gravid uten problem:)
Ms Fixi Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2008 sikkert et dumt spørsmål men kommer "svømmerne" like godt frem da? vet du hva det vil si og ha bakovervendt livmor? er det bare at den ik ligger "rett" vei?
eliza75 Skrevet 11. desember 2008 #4 Skrevet 11. desember 2008 Livmora er vel litt oval og normalt ligger den litt på skrå fremover mot magen, mens hos oss ligger den på skrå bak mot ryggen. Selve livmorhalsen/-tappen tror jeg er lik uansett, kanskje det som har mest betydning for svømmerne. Men akkurat det vet jeg ikke noe om. Men livmoren er jo ikke festet i noe, så mener å huske at jeg på en undersøkelse fikk høre at den lå riktig vei?? Og når man går gravid tar det litt lenger tid før man kjenner den fremme på magen når den ligger bakover. Må bli så stor at den står rett opp liksom, husker det ble nevnt da jg var 10 uker på vei og på første legeundersøkelse.
Ms Fixi Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. desember 2008 ok;) takk for svar!! ble litt satt ut egentlig siden jeg ikke visste hva det var... men kan jo godt være det er arvelig siden mamma og har det?? men i såfall godt og høre at det mest sannsynlig ik har noe betydning for graviditet iallefall;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå