Gå til innhold

Klexane sprøyter, protein s mangel.. flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken oppfølging har dere fått fram til nå, og skal få videre??

Hvor mange sprøyter får dere ved apotek uttak? Jeg har fått 10 stykk.er litt smålei av å dra til apoteket hver uke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, vet ikke helt hva du spør om men.. Jeg går på Klexane sprøyter 40 mg hver dag, jeg får disse ut i 5 pk av 10 sprøyter hver gang jeg henter de ut. Husk å få de på blå resept, etterhvert blir de jo gratis. Jeg går på de pga risiko for blodpropp og infarkter i morkaken og navlestrengen, jeg får oppfølging fra sykehuset ca 3- 4 uke, blir hyppigere etter uke 30. De sjekker babyen med ul og blodgjennomstrømingen hver gang blant annet.

Skrevet

Jeg startet med disse sprøytene nå mandag og er 25 uker på vei.. Det gikk litt fort inne hos legen, alt han sa var bare at jeg måtte starte på disse spøytene for å ikke få blodpropp siden jeg har protein s mangel..

Jeg syntes det var litt rart at jeg ikke fikk noe beskjed om hvilken oppfølging jeg har krav på framover i svangerskapet.. er også resus negativ..

Må jeg selv spørre etter nye timer og ultralyder for å se om alt går som det skal?

Skrevet

Jeg er 26 + 1. Får Fragmin sprøyter på blå resept pga protein s-mangel, og får også ekstra ultralydkontroller på grunn av dette...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...