Gå til innhold

er i uke 17 og ingen innkallese itl ul???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var litt seint inne hos legen denne gangen, dvs i uke 13 og han mente at i følge livmorstørrelsen så stemte min termin godt.

Jeg har forøvrig ikke fått innkalling til ul enda og begynner å bli litt stressa, ringte på sykehuse sist uke og der var det ikke reg at jeg var gravid!!!!! ringte lege kontoret og de sa de skulle se på det.

Kjipt om jeg ikke får ul før etter nyttår, da er jeg jo i uke 21.... Er ikke det litt sent??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei !

Jeg har vært på min tredje ul i dette svangerskapet, akkurat på dagen 21 uker. Dette var desidert den beste ultralyden, for lillegutt var blitt så stor at man så alt sååå godt ! Så jeg ville ikke sett på det som negativt..men skjønner det bli lenge å vente ! Men sånn fostermessigsett så ser man mye og godt når man er kommet så langt som uke 21..iværtfall var det slik i mitt tilfelle :)

Skrevet

Jeg ville ha ringt enda en gang på legekontoret for å purret på ;) Jeg var helt sikker på at legen hadde sendt henvisning til UL,men hørte ingenting (hadde fått vite av ei venninne som er noe uker etter meg at hun hadde fått time,enda hun var mye senere hos legen enn meg)...da jeg ringte legekontoret for å mase,viste det seg at han ikke hadde sendt noe... Ring å hør enda en gang,å be dem evt. ringe deg opp igjen hvis du ikke kan få et klart svar der og da på om henvisninga er send.

Skrevet

Hvis jeg ikke husker feil, bestilte jordmoren min ul da jeg var hos henne første gang. Timen fikk jeg helt i slutten av svangerskaps uke 19. Men brevet fra kvinneklinikken kom lenge lenge før det.

Det er legen, eller jordmor som bestiller ul. Så for meg høres det ut som om de har glemt å bestille time for deg.

Skrevet

Hei!

Dette skjedde med meg sist gang, da hadde papirene mine blitt borte på veien faktisk! Men sykehuset registrerte meg til time likevel, sidne jeg da var i uke 17 da jeg ringte, fikk time uka etter :) Så vet jeg ikke hva de gjorde videre, men de fikk nå papirene mine tilslut så kanskje de purra på legen selv etter UL'en ;:)

Var på UL på onsdag med denne jenta, og ble satt en uke tilbake så er i uke 18.

Skrevet

Hei!

Jeg ville ha purret på lege/jordmord for det høres ut som de har glemt å bestille UL til deg. Be dem gjøre det med en gang og ikke bare si de skal se på saken...

Jeg var og sent til legen, uke 13, men UL dato innen en uke etterpå. Jeg tviler på du får time før jul, men purr nå så du ikke må vente altfor lenge etter jul.

Skrevet

Du bør purre på, ja. Det beste tidsounktet for UL er i uke 19 - da er de små mest jevne i vekst, og det er det beste tidspunkt for måling.

Skrevet

Det hender ting svikter,så sikkert lurt å purre på! Legen jeg var til glemte å bestille UL til meg,men hun glemte så veldig mye annet også så jeg gikk heller til fastlegen i min egen hjemby når jeg fikk sjangsen til det! Har fremdeles ikke fått den UL timen hehe å er i uke 24(derfor jeg antar hun har glemt det)

Var hos fastlegen min i uke 14,men fikk UL i uke 18 selv om. Fikk innkallelsen i posten ca en uke før timen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...