Gå til innhold

vipkort norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Er det noen som har noe erfaringer med dette firmaet? Jeg har blitt truet med litt av hvert og lurer på om jeg er den eneste

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobbet for vipkort i noen måneder, og de er ikke seriøse i det hele tatt.

Glad jeg ikke jobber der lengre.

Hva er det du er blitt truet med?

Skrevet

Inkassosaker. Jeg har aldri meldt meg inn der, aldri fått noe kort. Bare masse regninger. Har ringt dem flere ganger, de sier de skal ornde opp, men det skjer aldri noe

Skrevet

Det overrasker meg at de enda holder på etter de ble avslørt og gjennomskuet på forbrukerrådet.

Får du den sms'en en gang i uken?. Bare så du vet det så koster den tilsammen deg 25 kr i mnd.

Men syns du skal ringe dem og si at hvis de ikke ordner opp med dette innen en uke så anmelder du de.

Skrevet

Jeg har aldri fått noen sms. Aldri fått noe kort heller. Mener å ha leste et sted at man skal få nytt kort hvert år?? Stemmer det?? Har bare fått regninger jeg

Gjest Sauen - preggers
Skrevet

Vi har hatt et langt helvete med dem. Sambo var medlem der før, men meldte seg ut for et par år siden. Plutselig sender de regning, og mener at joooda, han er medlem enda.

Vi sender brev om utmeldelse, og betaler regningen. Så får vi regning på 1200 kroner ekstra, utmeldingsgebyr. Og ny regning for ytterlige 6(?) måneder. Betalte ikke regningen, den gikk til inkasso osv så vi måtte bare betale. Han får fremdeles meldinger på mobilen til tross for at vi har sendt flere oppsigelsesbrev og har mail der de bekrefter å ha mottatt oppsigelse, pluss regningen på oppsigelsesgebyret.

Nå bare venter vi på neste regning.

Tar du et kjapt søk på google, får du opp masse dritt om dem. De lovet f.eks gratis inngang på et utested i bergen, som ikke hadde noen avtale med vipkort... hold dere LANGT unna dem, makan til drittsekker har jeg aldri møtt!

Skrevet

Som sagt har jeg jobbet der, og det er grunn til at jeg IKKE jobber der lengre.

Jeg anbefaler ALLE om og melde seg ut derfra med ENGANG!!!!

Skrevet

Ser ikke ut som om det er så lett å bare melde seg ut:( Jeg har iallefall ikke tenkt å betale en krone!

Men bare lurer.. hvorfor har ikke jeg fått noen sms av dem?? Får alle som er medlem sms?? Jeg har ikke fått noe. Bra det da..

Og de skal ha 1250 i erstatning for et kort jeg aldri har mottatt.. er det mulig??

Skrevet

Man kan ikke sende inkassosak hvis folk ikke er enige i den- det er bare å informere inkassofirmaet om at dere protesterer på saken, så kan de ikke kreve betaling av dere.

Gjest Sauen - preggers
Skrevet

Hehe, jeg tror ikke vipkort norge bryr seg en dritt om hva som er lov og ikke, meninga deres er vel å lure flest mulig folk før de blir putta i kasjotten hele gjengen. Jeg har faktisk lyst å dra til de bare jeg tenker på det udugelige firmaet, og jeg er vanligvis et veldig rolig og tålelig menneske altså!

Skrevet

sauen! min "sak" med vipkort norge var identisk med din! Inkassoer og det hele- måtte jo bare betale. Heldigvis er det lenge siden jeg har mottatt regning nå!

Gjest Sauen - preggers
Skrevet

Ja, håper jeg slipper det der...

Sendte mail til dem nå isted om at vi ikke ønsket flere meldinger på mobil siden abbonementet ble sagt opp (for millionte gang) i april, og skulle løpe ut juni (har dette på mail) allikevel får vi sms...

Skrevet

Vi har gitt beskjed til inkassoselskapet og til vip norge. vip norge har ikke lov til å sende bestridende krav til inkasso, men de gjør det likevel...

Skrevet

Jeg kunne sakt en hel del om de som driver vipkort og hvordan de driver det siden jeg har jobbet der i noen måneder.

Men velger og ikke henge ut noen, men kan som sakt advare dere på det sterkeste å bli medlem der og er dere det så stå på krava til dere blir hørt. Kom dere ut av fellen.

Det er en slu bedrift. Hvis jeg hadde vært dere så hadde jeg tatt saken til forbrukerrådet hvis jeg var dere.

Skrevet

Andre som har dårlige erfaringer??

Skrevet

Bare lurer på om dette er samme selskap som Dinner for Two..

Skrevet

Litt seint gitt.. men jeg skal ha denne diskusjonen i minne. Jeg er iferd med å melde meg ut derfra, meldte meg inn under en kampanje de hadde.. har ikke brukt kortet i det hele tatt.. Da er jeg i alle fall forberedt på at det kan bli kluss når jeg melder meg ut så jeg tar vare på all skriftlig kommunikasjon..

Skrevet

Jeg har ikke vært borte i Vipkort Norge, men hadde tilsvarende problemer med B2C Energy. Fikk masse regninger jeg ikke skulle hatt.

Derimot så har jeg jobbet med inkassosaker, og vet litt om hvordan det fungerer.

Får dere en regning som dere ikke mener er korrekt, må dere med en gang klage SKRIFTLIG, og får med i klagen at dere BESTRIDER fakturaen. Har dere gjort dette, kan verken selskapet eller noe inkassobyrå legge på flere gebyrer, gi betalingsanmerkning eller lignende. IKKE BETAL!!!! De truer med inkassosakene nettopp for at folk skal bli redde for konsekvensene. Ingen seriøse inkassoselskaper følger opp saker som er bestridt, da det er ulovlig. Truslene om inkasso er som regel bare tomme trusler. Inkassokrav er ofte laget av et firma med samme eiere. Bare juks alt sammen.

Det kan også være lurt å sende en henvendelse til Forbrukerrådet, eller ringe de for rådgivning. Se www.forbrukerportalen.no.

Har dere klaget skriftlig og fått med at dere bestrider kravet, så behøver dere ikke gjøre noe mer med saken. Det er da ikke nødvengig å klage på samme regning flere ganger. Truer de med inkasso, så bare la saken gå. Den vil i så tilfelle i verste fall ene i forliksrådet. La saken gå dit, men MØT OPP i forliksrådet. Ta med alle papirer osv. Mest sannsynlig vil ikke motparten møte. De vil uansett ha et forklaringsproblem på hvorfor de forsøker å inndrive bestridte krav. Dere vil da får en dom på at saken er ute av verden, uten at dere må betale. Og sak i forliksrådet koster ingenting.

Mest sannsynlig så er regningene og inkassoen bare tomme trusler som ikke vil føre til noe mer. Men, så lenge det er folk som blir redde og da betaler, så vil de fortsette. Det funker jo! De får jo penger! En slik sak vil nok aldri tørre å trekke saken for forliksrådet, da de vet at de handler lovstridig. Så send en klage, og så gi blaffen! Bare ta vare på alle papirer. Er dere bekymret eller redde for "konsekvensene", så kontakt forbrukerrådet. Men uansett, IKKE BETAL! Da oppnår de akkurat det de har ønsket! De har klart å lure deg!

Skrevet

Hvis dere får flere regninger, så la dem bare gå til inkasso. Jeg hadde selv mange problemer med dem for et par år siden. Da hadde jeg fått svar på mail (lurt å skrive mail, for da kan du ta vare på hele korrespondansen) om at de skulle ordne saken, men ingenting skjedde. Da inkassokravet kom, sendte jeg bare hele fakturaen i retur til inkassobyrået, sammen med et brev der jeg viste til korrespondanse på mail og anså kravet som ugyldig. Har aldri hørt noe siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...