Gå til innhold

Jeg er overrasket over hvor mange som tar mageplastikk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel ikke alle av dere som har fått det dekket heller?

Er det blitt litt sånn at i dag skal man ikke jobbe noe særlig for å få tilbake kroppen sin, og det man evt ikke får trent bort, klarer man ikke å akseptere? Synes det er litt synd at det har blitt slik jeg.

Jeg snakker nå ikke om ekstremtilfeller, dere kan jeg forstå.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Er jeg ekstremtilfelle? :o) Jeg har gått ned fra 140 kg, til 90. Skal ned til 80, hvertfall! Fikk strekkmerker som 16åring, og det kan man faktisk ikke trene bort, desverre :(

Jeg er bare 23, og vil jo gjerne ha kropp som en også.. Men jeg tør ikke dra til legen å spørre, faktisk! Fordi jeg ser på det som en lettvindt løsning... så jeg sitter her da, med hengemagen min, og gruer meg til jeg en dag tar motet til meg å drar til legen...

Skrevet

For et utrolig dustete innlegg, henter du vann i brønnen og kjører hest og kjerre også?

Å nei, jeg har ikke tatt det selv, men hadde jeg trengt det så hadde jeg ikke nølt et sekund.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Om folk ser på det som nødvendig, så ser jeg ikke problemet. Skader ikke meg.

Skrevet

Jeg er jo en av de som vurderer det selv, og jeg har inntrykk av at det er mer vanlig nå enn før. Har fått et overheng på 25 cm etter andremann (ks) og er 64 kg. Er ryggoperert før, og vekten på magen gjør ikke ryggen godt mener legen. Vi får se etter denne graviditeten, som er den siste.

Forfengelighet spiller selvsagt også inn. Jeg er smal i livet, og folden henger alltid over. Må alltid dekke det til med topper med vidde, eller bukse med høyt liv. Har aldri hatt et komplisert forhold til min egen kropp, heller ikke i tenåra - og det plager meg nok mye mindre enn en del andre med mindre overheng. Forstår de allikevel godt, og kanskje spesielt de som får barn tidlig i 20 åra. Var mer opptatt av å komme meg inn i jeanse med førstemann:)

Skrevet

jeg skal ta mageplastikk. jeg har fått det dekket ja, gikk til fastlegen min og han sa at han skulle henvende meg til en privatklinikk, og som sagt så gjort. kirurgen sa at han kunne forstå at dette var et problem og at magen og skinnet var så ødelagt at dette kom jeg aldri til å klare å få unna. så da skulle jeg få en sånn operasjon. jeg er nok ikke et ekstrem tilfelle i mine øyne, kanskje heng på 1-2 cm, men oppreist så er det ikke så mye heng i det hele tatt, men jeg sliter veldig med disse kompleksene i tilegg til at jeg får mye sår og betennte strekkmerker som ikke er så behageli. så for at jeg skal kunne gå med vanlige bukser som passer rundt livet uten at lårene mine svømmer idem, så vil jeg gjøre dette. hva er set som er så synd med det da? det er vel ikke slik at ettersom naturen har gjort oss slik så må vi godtta det? jeg er ung, 21 år, og vil ikke leve hele livet mitt med å være misfornøyd med et labert sexliv pga selvfølelsen, så derfor velger jeg å gjøre noe med det. hadde jeg ikke fått det dekt, hadde jeg betalt det selv på et eller annet vis.

Skrevet

etter å ha fått to barn på nesten 5 kg hver,så henger magan over ks-snittet. Løs hud som henger kan ikke slankes eller trenes bort, så jeg kommer nok til å gjøre noe sånt når jeg har gått ned alt jeg skal i vekt. HVis en har mage som henger kan det lette sette seg sopp og infeksjoner også. Ikke det at jeg hr hatt det, men jeg vet om flere som hr fått det..

Skrevet

Folk må da få gjøre som de vil! Det er vel strengt tatt ikke andres business?

Skrevet

jeg ville bare føye til, at ofte er det ganske lang ventetid på slike operasjoner, serlig om du kommer til et sykehus og ikke privat klinikk, så om man ønsker å gjøre det så lønner det seg og søke om dette med en gang for så å gå ned i vekt i mellomtiden. kan ta opp til 2 år med ventetid:/

Gjest Sekretøsa
Skrevet

2 år? oij...skulle kanskje tenkt på det før vekta begynte å rase da :S jaja...

Skrevet

Dummeste jeg har hørt... Jeg er 26, har hatt barn på nesten 5 kg begge to, og keisersnitt på nr.1 og fødsel nr.2. Ja, huden henger litt ved keisersnittet, men jeg er stolt over å være mor. Og mannen min mener akkurat det samme. Trenger ikke å operere kroppen min for å føle meg bra.

Og hvis du spiser riktig og trener, holder du en vekt som er bra for deg. Da blir det ikke så mye som "henger", ...

Tror heller det er psyken mange av dere må jobbe med...

Skrevet

jeg ble henvist til privatklinikk jeg da, og fikk komme til konsultasjon 3 uker etter jeg var til legen. og skal få operasjon etter jul=) så hvis du manner deg opp til å gå til legen (som ikke er noe farlig i det hele tatt) så be om at han skal henvise til privatklinikk, da går det fortere. mamma måtte vente i 1,5 år før hu fikk på sykehuset.

og til dere som synes dette er veldig synd, kan jo tenke på det at mange som har vært gravide aldri får magemusklene på plass igjen og dermed kan trene så mye de bare vil uten at det gir resultater. er ikke bare for forfengeligheten at jeg valgte å gjøre dette.

Skrevet

Det virker ikke som om du helt vet hva mageplastikk er. Det er nemlig ikke noe man kan gå og gjøre fordi man ikke klarer å trene bort litt valpefett. Dette er snakk om HUD - ikke fett, men hud som ikke trekker seg tilbake uansett hva man gjør. Noe som ikke kan trenes bort.

Men det er så utrolig lett å si for dere som ikke sliter med sånne problemer. Kan bare slenge ut med kommentarer. Tror ikke du hadde sagt det samme hvis magen din så ut som om den var blitt overkjørt av en traktor.

Skrevet

Det er nettopp det jeg mener. Gjør noe med selvfølelsen istedet, og finn en mann som er glad i DEG , ikke at du har en ungdoms kropp. De burde heller være stolt over at du har brakt barn til live.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

ja, okey. Problemet er bare at fastlegen min har permisjon frem til august, så jeg får ikke kommet til henne. og legen som er vikar, er helt på jordet... Gruer meg allerede til sommeren :(

Skrevet

jeg tror kanskje melkekua har litt vanskelig for å se andre sine tilfeller enn sitt eget. som sagt, ikke alltid trening og kosthold fungerer skjønner du. jeg spiser riktig og har gått ned mye i vekt, magen bare henger mer og mer jo flere kilo jeg går ned.

jeg er jo stolt over å være mamma fordi jeg og.

Skrevet

Du har tydeligvis ikke mye medisinsk ekspertise melkekua med ulldotten, du fremstår som temmelig uopplyst og uvitende i mange av innleggene dine.

Merkelig hvordan du klarer å fremstille deg som velfungerende og alle andre som noen som trenger " å jobbe med psyken sin", tror psykiatrien har et navn/diagnose på slike

Skrevet

palmesus, da hadde jeg valgt å gå til en annen lege. det skader jo ikke å spørre vikaren heller, du får ikke noe værre enn et nei. å får du et nei, kan du vente til din lege kommer tilbake.

Skrevet

Ja det er nok ganske vanlig i dag, men jeg forstår det veldig godt.. Når man trener så ønsker man jo å få en tynnere og finere kropp.. Om man har løs hud etter å ha trent og ikke får strammet det opp så ser jeg ikke noe problem i å operere det vekk..

Jeg har hatt henge mage siden jeg kom i puberteten (på grunn av alt for stramme bukser og korte topper), så jeg kommer nok til å fikse det :) Jeg kommer nok ikke til å få det dekt men jeg vil da gjøre det..

Ta tar jeg nok puppa i samme slengen :P

Skrevet

Selfølgelig er det noen som VIRKELG trenger det. Men det tror jeg er de færreste her. Jeg snakker heller ikke om valpefett... Men skjønner at det er hud som henger. Har det selv etter keisersnitt... Men det hjelper mye å være under "normal"-gresen når det gjelder vekt. Og jeg tror at det ligger mye i at man er usikker på seg selv med at kroppen ikke er slik den en gang var. Inntrykket man har ifra samholdet rundt som reklamer med at jo tynnere og rettere mage, jo beder. Dere burde heller være stolt av å være mødre, og vise det stolt. Mennene deres burde støtte dere i det. Ellers er ikke de verdt dere...

Skrevet

Har du sett magen min? Den er langt i fra vakker, men jeg prøver å trene så mye jeg orker og har lyst til. Du som sa over her at mageplastikk kun dreier seg om hud, det er da bare tull. Kjenner flere jeg som har fått bort mer enn hud for å si det slik.

Skrevet

har noen av oss sagt at mennene våre ikke støtter oss uansett? eller har bedt oss gjort det? jeg har selv tatt valget, og min samboer mener jeg ikke trenger det, men støtter meg i det jeg vil gjøre. jeg er under normalgrensen på vekta, 67 kilo, BMI på 24. hjelper ikke likevel.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, jeg vurderer det... men jeg lurer liksom på om jeg har noe å stille opp med! selvom "alle" sier at jeg får det dekket med en gang, så er det et veldig touchy tema altså! Har gått ned kjempemasse, så bare det burde være god nok grunn, men.... Det er litt pinlig, rett å slett :(

Skrevet

Hva slags forhold lever du i egentlig, siden du automatisk antar at kvinnene her inne tar avgjørelser ang. egen kropp basert på hvorvidt mennene deres verdsetter dem eller ei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...