Gå til innhold

Hva med min datter når fødselen begynner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker mye på min treårige datter. Er i 37 svangerskaps uke og har litt tid igjen før fødselen, men jeg gjør meg noen tanker om hva jeg gjør når den nye vil ut i verden. Jeg har nylig flyttet sammen med barrnefaren, som jobber natt svært ofte og jeg har ingen slektninger boende i nærheten. Hvordan skal det gå om fødselen begynner på natta, og det er 45 minutter til sykehuset og jeg ikke har noen til å se etter jentungen? Kommer hun til å bli traumatisert av å se mamma med rier og smerter? Det kan muligens ta mange timer før barnefar og min søster får kommet seg til sykehuset. Jeg liker ikke tanken på jenta mi alene med fremmede på sykehuset. Og hva om det begynner å skje ting mens jentungen er i barnehagen? Dette bekymrer meg en del. Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du ingen bekjente eller venner der du bor du kan snakke med? De pleier jo å ville stille opp når det gjelder sånne ting:-)

Skrevet

Samme problemstilling her.... Datter på 3 år.... Redd for at det skal skje på natten og hun får med seg en biltur inn til Oslo som kanskje ikke er av de beste..

Vi har barnevakt, men de holder til i Oslo, vi bor i Østfold.

Så hun må være med i bilen sammen med oss hvis det viser seg at babyen komer fort... Tar det sin tid så kommer bestemor hitt..

Skjer det på dagtid er hun i barnehagen og bestemor kan hente henne..

Er veldig vanskelig da man ikke har familie og venner som nærmeste nabo, så får bare håpe at riene ikke kommer kastet på oss:)

Lykke til.

Skrevet

Ingen nabo å alliere dere med, i en krisesituasjon? Eller kollega eller noe?

Skrevet

skjønner du tenker mye på dette..

Hva med å spørre en av barnehage"tantene" da?,ev . en du stoler på og som barnet har god kontakt med.....Spørre om hun ev.kan passe datteren din etter barnehagen om du blir lagt inn da..eller om hun kan passe henne på kvelden (natta) om noe skulle skje da?? ikke sikkert du stoler nok og kjenner en av de ansatte i barnehagen nok da..men et tips bare..sånn i tilfelle:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...