Anonym bruker Skrevet 11. desember 2008 #1 Skrevet 11. desember 2008 Er fadder for barnet til ei gammel venninne. Hun har uten grunn droppet all kontakt osv med meg.. Utrolig lite voksen jente dessverre. Kan jeg fjerne meg som fadder? Synes det er for dumt å være det nå...
Koseklompen Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 Går ikke an å fjerne seg selv som fadder eller å stryke noen som fadder ETTER at dåpen har vært.
plass'n Skrevet 18. desember 2008 #3 Skrevet 18. desember 2008 I Kirkeboka vil du for alltid være innskrevet som fadder, for du er dermed et vitne om at barnet virkelig er døpt. Men om du ikke kan strykes i bøkene, kan du likevel skrive et rolig brev til foreldrene og forklare at du ønsker ikke lenger at de regner deg som fadder for barnet i fremtiden, det må være helt tillatt å gjøre i slike tilfeller, syns nå jeg
anaina Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 Jeg ville kan skje skrevet et brev der og forklart at du opplever det som vanskelig å være fadder under de rådende omstendigheter, og spørre om det er slik at de ønsker å bryte hele kontakten og dermed fadderforholdet, eller om det skylder misforståelser det kan gå an å rydde opp i. Da får du samtidig forklart hvorfor du evt. bryter, og lagt ansvaret litt over på henne, istedenfor at hun kan si at hun valgte deg som fadder og så har du bare trukket deg...
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2009 #5 Skrevet 24. januar 2009 Vet du hva?? Jeg hadde faktisk ikke gjort noe som helst. Har hun droppet deg, så hadde jeg bare forsonet meg med det. Du fortjener da bedre venner enn dette! Det at hun har valgt deg som fadder for barnet sitt, er jo hennes valg. Har hun droppet deg, forventer hun nok ingen ting av deg med tanke på fadderrollen heller. Og hvis du av den grunn får dårlig samvittighet for barnet du er fadder til, må du bare tenke at det er morens valg. Glem hele venninnen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå