Gå til innhold

Synes det er absurd....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå vet jeg at alt ikke er svart/hvitt her i verden,- MEN

Det man hittil har vedtatt i diverse krisepakker på verdensbasis på grunn av finanskrisen er MER enn det man hadde trengt for å UTRYDDE fattigdommen her i verden.....

Og når land som Russland og Kina, som sliter med stor intern fattigdom pøser ut milliarder til amerikansek og europeiske banker og selskaper,- DA blir jeg litt skuffet over menneskeheten.....

SÅ at noen få menn (og muligens kvinner) har gamblet på papir som hadde MULGIHET til å bli verdt noe, men som IKKE ble verdt noe, skal få ubegrenset med midler for å opprettholde en levestandard blant de allerede aller rikeste her i verden....

Merkelig hvor "enkelt" det plutselig er å finne penger gitt.....Nå er jeg langt fra noe revolusjonær, men slike ting får meg jammen til å tenke på at litt "Opprensking" blant de som styrer verdensøkonomien hadde muligens gjort bra??? Et år som "vanlig" innfødt i India, Kongo, Paraguay, Nord Kores, Afganistan eller lignende skulle vært MINIMU før man kunne innta en ledende stilling i konsern/stilling som har innvirkning på verdensøkonomien....

Måtte bare UT med litt damp her jeg sitter....... Og Ja, jeg kunne gjort MYE mer selv for å vise solidaritet,- men prøver så godt jeg kan da ;o) Jeg prøver iallefall å holde meg for god til å klage over å bo i Norge,- samme hva det gjelder :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...