Gå til innhold

Når er det anbefalt

Anbefalte innlegg

Skrevet

å kunne starte trening igjen etter fødselen da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har begynt etter 6 uker, men hadde ks da. Ventet lenger med magemuskler, men første gange startet jeg på step og svømming med en gang stinga var grodd.

Skrevet

Oki, tusen takk:) Har så lyst til å begynne nå, men det er bare en uke siden jeg fødte. Men slapp å sy noe denne gangen da,,, Hvorfor skal man vente så lenge egentlig?

Skrevet

Du skal vente 6 uker for at alt innvendig skal få tid til å trekke seg sammen og komme seg litt tilbake på plass. For mye aktivitet for tidlig kan føre til livmorframfall/-nedfall og generelt dårlig bekkenmuskulatur. Gå turer med vogna og gjør knipe/bekkenbunnsøvelser fram til nurket er 6 uker, så kan du begynne å trene deg opp igjen da.

Hilsen treningsveileder :o)

Skrevet

Du kan begynne når du vil, men bør ikke trene magen før 6 uker. Hvordan det er med svømming og slikt vet jeg ikke, men vanlig trening(gode turer, spinning/sykling, aerobic uten hopp) er det bare å kjøre på med. Tren tre ganger om dagen dine "knipe-muskler". Når de er stramme og fine kan du begynne å trene magen. Slutt ALDRI å trene bekkenmuskulaturen din

Skrevet

Oki, takk takk:) Da ble jeg litt klokere. Får bare finne litt tålmodighet her da, og vente litt. Og knipe som pokker istedenfor,hihi:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...