Gå til innhold

Brev fra legen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag kom brevet eg ha venta på. Var til legen på mandag og tok blodprøve. Etter mi utrekning meina eg at eg er 5+0 idag, altså 4+5 på mandag.

Men i brevet fra legen står det at blodprøvene viste graviditet i uke 5.

Men vil det si 5+0 på mandag? eller kan det ha være 5+3, 5+6 på mandag? eller 4+5, 4+2??

Hvor lang er eg på vei idag da?? Vart heilt forvirra når legen bare skreiv i uke 5...hihi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I uke 5 kan jo bety hvilken som helst dag etter påbegynnt uke 4.

Men hvordan kan legen si at det er i uke fem? I uke 5 ligger HCG-nivået mellom 18 og rundt 400 (gjerne mer også), så det er ganske vanskelig å si akkurat hvilken uke man er i ut i fra HCG-nivå, fordi dette er så individutelt.

Grunnen til at man bruker HCG-nivå i målinger, er for å se økning/fordobling av nivået.

Jeg hadde 376 i HCG da jeg tok prøve forrige tirsdag. Da var jeg 4+2. I morgen får jeg svar på den jeg tok på fredag, den bør ha doblet seg. (Hadde SA for 6 uker siden, derfor jeg må sjekke om det er rester etter SA som gir utslag eller om jeg er gravid på ny - noe jeg har fått bekreftet at jeg er).

Skrevet

Nei det vet eg ikke! Kanskje eg kan ringe legekontoret å høre hvor mye hcg det var? For det står bare den ene setningen i brevet at blodprøvene viser graviditet i uke 5.

Skrevet

Eg hadde hcg på 1013 på mandag. Men det var vanskeli å si akkurat dag på hvor langt eg var på vei. Men vil vite!! :)

Skrevet

Hei, leste akkurat om en annen her inne som sa hun hadde 1080 og var 5+3. Kanskje deter til help for deg. Klem

Skrevet

Oj, ja da e de jo ganske likt:) Tusen takk for at du sa ifra:) Men legen rekna ut fra siste mens og hcg nivået og kom fram til at eg er 6+0 idag, så da var eg 5+3. Så da kan eg vertfall stole på det fram til UL:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...