Meg og gutten min :) Skrevet 11. desember 2008 #1 Skrevet 11. desember 2008 Idag kom brevet eg ha venta på. Var til legen på mandag og tok blodprøve. Etter mi utrekning meina eg at eg er 5+0 idag, altså 4+5 på mandag. Men i brevet fra legen står det at blodprøvene viste graviditet i uke 5. Men vil det si 5+0 på mandag? eller kan det ha være 5+3, 5+6 på mandag? eller 4+5, 4+2?? Hvor lang er eg på vei idag da?? Vart heilt forvirra når legen bare skreiv i uke 5...hihi
LinditaBonita og baby-09 Skrevet 11. desember 2008 #2 Skrevet 11. desember 2008 I uke 5 kan jo bety hvilken som helst dag etter påbegynnt uke 4. Men hvordan kan legen si at det er i uke fem? I uke 5 ligger HCG-nivået mellom 18 og rundt 400 (gjerne mer også), så det er ganske vanskelig å si akkurat hvilken uke man er i ut i fra HCG-nivå, fordi dette er så individutelt. Grunnen til at man bruker HCG-nivå i målinger, er for å se økning/fordobling av nivået. Jeg hadde 376 i HCG da jeg tok prøve forrige tirsdag. Da var jeg 4+2. I morgen får jeg svar på den jeg tok på fredag, den bør ha doblet seg. (Hadde SA for 6 uker siden, derfor jeg må sjekke om det er rester etter SA som gir utslag eller om jeg er gravid på ny - noe jeg har fått bekreftet at jeg er).
Meg og gutten min :) Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2008 Nei det vet eg ikke! Kanskje eg kan ringe legekontoret å høre hvor mye hcg det var? For det står bare den ene setningen i brevet at blodprøvene viser graviditet i uke 5.
Meg og gutten min :) Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. desember 2008 Eg hadde hcg på 1013 på mandag. Men det var vanskeli å si akkurat dag på hvor langt eg var på vei. Men vil vite!!
sweetchiquita Skrevet 11. desember 2008 #5 Skrevet 11. desember 2008 Hei, leste akkurat om en annen her inne som sa hun hadde 1080 og var 5+3. Kanskje deter til help for deg. Klem
Meg og gutten min :) Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. desember 2008 Oj, ja da e de jo ganske likt:) Tusen takk for at du sa ifra:) Men legen rekna ut fra siste mens og hcg nivået og kom fram til at eg er 6+0 idag, så da var eg 5+3. Så da kan eg vertfall stole på det fram til UL:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå