Gå til innhold

Hvordan prissette hjemmelagde gaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har laget en del ting i år f.eks. Brente mandler, vaniljesukker og strikka tøfler.

Hvordan setter man en verdi på dette.

Har noen venner der vi har en avtale om ca. hvor mye vi bruker på hverandre og hverandres barn, men jeg aner ikke om jeg bør kjøpe noe mer, eller om det er nok med det jeg har laget, om dere skjønner...

Selvsagt er det tanken som teller, og jeg har jo lagt mange tanker ned i tingene jeg har laget, men samtidig så har vi disse små-avtalene på summer...

Hvordan gjør dere dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bruker jo mye tid på å lage hjemmelagde gaver....for å tenke sånn på det så får du tenke på hva er timelønna hehe... jeg setter i alle fall størst pris på hjemmelagede gaver, men det er veldig sjeldent jeg får det.

I mine øyne er de hjemmelagde mer verdt enn kjøpegaver ;o)

Skrevet

Må si meg enig med Melkekua her...

Er så koselig med hjemmelagde gaver, men er sjelden jeg får å:(

Skrevet

Om det ikke er store summer dere har blitt enige om, så hadde jeg ikke tenkt så nøye på hva det er verdt det jeg har laget.

Om man går på julemesse kan man jo se at prisen er endel høyere enn hva man selv ville trodd mange ting kostet. Strikka raggsokker til 200kr osv.

Det går evt ann å pynte glassene med litt julepynt. Pepperkakeformer, juletrepynt som man han feste med bånd til toppen på glasset sammen med en lapp om hva det er. Selv om det er innlysende så er det ofte hyggelig med en liten fin lapp der det står "brente mandler" osv.

Syns ikke du skal tenke så mye på hva det koster jeg, gi det du vil gi. Og er det så viktig med en pengesum burde man vel vurdere å heller gi hverandre penger eller slutte syns jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...