Ayka 09+13+14 Skrevet 11. desember 2008 #1 Skrevet 11. desember 2008 Jeg og legenhar to forskjellige måter å regne ut termin på... Etter som jeg har skjønt,så regner han etter en mere gjennomsnitlig syklus på 28 dager (rett meg hvis jeg tar feil). Jeg har en syklus på 32-33dager,og regner ut i fra det og ut i fra når jeg hadde EL og barnet faktisk ble unnfanget... Vi har to forskjellige datoer å forholde oss til. Ikke at det er så mange dagene mellom disse to,og jeg får vel helt sikkert en 3.dato etter å ha vært på UL,men men... Er det andre her som har flere datoer å gå etter? Og hvilken bruker dere?
Poppie Skrevet 11. desember 2008 #2 Skrevet 11. desember 2008 Når du har en syklus på 32-33 dager og har hatt det en stund, og dermed vet ganske sikkert at du hadde eggløsning noe senere, så ville jeg ha gått etter din egen termindato. Syns nesten det er rart at legen ikke også gjør det, dersom du fortalte om syklusen. Men så er jo bare 4 dager i forskjell da... Og som du sier, så får du jo "skikkelig" termin på ultralyden, som alle forholder seg til etter den tid.
Ayka 09+13+14 Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2008 Joda,jeg fortalte både han og JM at jeg har lengre syklus,men det er jo uansett ikke store forskjellen på det.. Er noen dager lengre på vei hvis jeg følger legens termin,men som nevnt,så vet jeg også el og unnfangelsesdato,og da blir det på en måte litt feil å følge legens dato Er bare litt nysgjerrig på hva andre bruker
septemberpiken Skrevet 11. desember 2008 #4 Skrevet 11. desember 2008 Jeg holdt meg til legens termin helt fra til ordinær UL. Syntes det virket riktigst, selv om min termin viste seg å være et par dager nærmere UL-termin enn hans, hehe.
Vinden blåser Skrevet 11. desember 2008 #5 Skrevet 11. desember 2008 dette kan virke litt negativt,men er på ingen som helst slags måte ment slik... men du har ingen ting du skulle ha sagt ang termindato! Legen setter en dato, og det er den som en gjeldende fram til UL. etter UL så må man bare godta hva enn sykehuset sier. Hvor mange dager du har i din syklus bryr de seg heller sjeldent om.. Om du har hadd sex i det tidsrommet hvor du skal ha blitt gravid bryr de seg heller ikke om. Det hele er så baklengs at det er utruli.. Du risikerer faktisk å gå 1 mnd på overtid (eller enda lenger) fordi at legen påstår at du ble gravid på feil tidspunkt..
Ayka 09+13+14 Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. desember 2008 Er klar over det Og selv om jeg har en annen dato enn legen sin,så er det bare snakk om 4 dager...så det er ikke den store datoforskjellen hos meg Og jeg kommer uansett til å forholde meg til UL-termin når jeg får det. Er,som nevnt,bare nysgjerrig på hva andre bruker. Da kanskje spesielt de som enda ikke har vært på UL og fått UL-termin
2009baby!!!! Skrevet 11. desember 2008 #7 Skrevet 11. desember 2008 Akkurat samme her. Har ofte inntil 32-33 dagers sykluser men litt uregelmessig. Tror ikke legen beregnet det for der fikk jeg en termin som var 5 dager tidligere enn "min egen". Har tenkt ut fra min egen hele tiden og det viste seg å være helt riktig dato da jeg kom på ul
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå