Gå til innhold

Skjønner lite av denna termin-greia!! Hjelp.. please?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg veit at jeg hadde EL 16 Oktober, og jeg hadde MYE sex rundt EL. Så jeg er gasnke sikker på at jeg ble gravid rundt den tiden der. La oss si den 19, da blei jeg gravid da. Da skal jeg være ut ifra unnfangelsen 9+4 i dag.

Legen sa jeg skulle være 10 uker i dag..

Han som tok UL av meg på sykehuset mener jeg bare er 7+2 i dag.. Da jeg var på UL sa han at jeg var akkurat seks uker på vei.. og fosteret var 7mm.

Jeg testet positivt på graviditetstest 15 November.

Jeg veit jo når fosteret blei unnfanget..

Blei veldig skuffet da han sa jeg ikke var lenger på vei:/ Nå er det enda lenger tid og større sjanse for at jeg kan miste igjen:/

Hva skal jeg tro og tenke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil si at du hadde første dag i siste mens ca 2. oktober (hvis vi regner 28.d/syklus).

Da har legen din helt rett, at du er 10+0 i dag.

Han som tok UL mener du er 2,5 uke kortere, det vil si at unnfangelsen skal ha skjedd rundt 4. november. Du kunne da i teorien ha testet positivt 15. november, selvom det i tilfelle ville vært, etter han som tok UL på deg, 4 dager før forventet mens, og det høres noe tidlig ut.

Kan jeg spørre hvorfor du dro og tok UL nå?

Det er ganske mye feilberegning med UL. Så han som tok UL hjerteslagene til fosteret?

Jeg er i uke 6+5 og fosteret skal være ca 6 mm nå i følge statistikkene. Da jeg var gravid med 1. mann, så rota de noe sinnsykt. Jeg tok mange UL fordi jeg var nysgjerrig.

Det er ikke før UL i uke 18-20 (den du blir innkalt til) hvor de evt. setter ny terminberegning.

Persnlig synes jeg du skal ta UL du var på i dag med en klype salt hvis legen sa at alt var ok ellers. Følg din egen beregning.

Lykke til!

Skrevet

Ja, stemmer sånn med syklusen. :)

Jeg fikk UL fordi jeg blødde og hadde hadde smerter i magen og i rygg. Også har jeg noen SA'er bak meg, så jeg får bra oppfølging. :)

Var ikke i dag jeg var på UL.. var der for ni dager siden.

Gynekologen sa at alt var så bra så.. Virker som om det ikke er det men.

Vi så hjerteslag iallefall, men jeg mener fosteret er for lite.. :/

Skrevet

Aha, da skjønner jeg!

Etter det du skriver nå, så ville jeg ikke bekymret meg. Utrykte legen bekymring for fosterets størrelse kontra din unnfangelsesberegning da?

Jeg villle slappet helt av. Det er vanskelig med UL når de er så små. Husk at det bare er noen millimeter.

For å gå deg et sammenlikningsgrunnlag: de målte og veide min sønn til å være 3,8 - 4,2 kilo ved termin i 2001. Ni dager senere kom en gutt på 6280 gram til verden via sectio.

Jeg stoler ikke mye på mål og vekt på UL for å være helt ærlig.

Inntil annet er bevist, så er du gravid og alt er bra. Jeg ville pustet rolig og slappet av. Kanskje du skal be om en ny UL i neste uke, om så bare for å få deg til å slappe av?

Lykke til! :-)

Klem fra

Skrevet

Du er nå 10 uker på vei.

Unnfangelsen finner sted omkring: 16. oktober 2008

Hjertet begynner å slå: 10. november 2008

Embryoet beveger seg: 4. desember 2008

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 11. desember 2008

Alle indre organer er ferdig formet: 11. desember 2008

Risikoen for spontanabort avtar: 25. desember 2008

Kvalmen avtar for de fleste: 1. januar 2009

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 8. januar 2009

Fosteret svelger og tisser: 22. januar 2009

Tid for ultralyd: 29. januar 2009

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 5. februar 2009

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 19. februar 2009

Fosteret begynner å høre: 12. mars 2009

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 9. april 2009

Mange fostre legger seg med hodet ned: 14. mai 2009

Svangerskapspermisjonen begynner: 20. juni 2009

Antatt termindato: 11. juli 2009

Da er det denne jeg går ut ifra nå ialefall:)

Skrevet

Vi ble samtidig gravide for min siste mens var 2 okt=))) men jeg har noe kortere mens syklus. Blir spennende skal på UL den 23.12.2008

Skrevet

Så koselig:) Kanskje vi skal prøve å holde kontakten da ? ;) Siden vi er så nærme liksom.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...