soniya Skrevet 11. desember 2008 #1 Skrevet 11. desember 2008 Er det noen som har gått overtid med setebaby og blitt igangsatt? Babyen min ligger i seteleie og jeg er nå 7 dager over termin. Har hørt at legene kvier seg litt for å sette igang setebaby... stemmer dette? Fødte i seteleie forrige gang også og da kom hun 6 dager over termin.
Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 11. desember 2008 #2 Skrevet 11. desember 2008 Hei! Regner med at de har målt bekkenet ditt og beregnet om det er plass til å føde babyen siden de lar deg gå på overtid? Jeg vet ikke mht igangsetting av setebaby for min måtte tas med ks da det ikke var plass til å føde den vaginalt. Men igangsetting kan jo gi sterkere rier og det kan kanskje bli litt voldsomt for moren om den da i tillegg skal fødes vaginalt. Er vel derfor at igangsetting av setebaby ikke foretas så ofte, tror jeg. Du kan jo kreve å få fortgang i det hele da. For hvis du skal føde vaginalt så er det jo en fordel at babyen ikke blir så stor. Men har de ikke laget en plan for fødselen siden det er sete? I såfall burde du kreve det snarest, synes jeg!
soniya Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2008 Ja de målte bekkenet mitt forrige gang og sa da at jeg kunne føde vaginalt. Hun var 3400g. Føler at jeg ble fulgt opp mye bedre forrige gang. Nå har jeg bare fått en kontroll 18.des. :-/ Jeg har ikke fått flere timer hos jm nå så vet liksom ikke hvem jeg skal snakke med... fastlegen?
Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 11. desember 2008 #4 Skrevet 11. desember 2008 Neimen, kjære deg, det der synes jeg ikke er holdbart. Jeg vil absolutt ikke skremme deg, vil bare si at du har da krav på mer oppfølging enn det der! Gå så lenge på overtid med setebaby, nei vet du hva... For det første så er det jo kjempeviktig å få estimert fødselsvekten til denne babyen! Babyer kan ha ulik størrelse ved fødsel selv om de er søsken. Du kan absolutt snakke med fastlegen. Fastlegen kan henvise til snarlig utredning slik at du får målt babyen osv. Det begynner jo å haste, så jeg ville ringt i dag, med en gang, sånn at legen din sørger for at du kommmer til sjekk på sykehuset i morgen. Du er jo allerede på overtid. Alle de jeg vet om synes nemlig at det er bedre med planlagt keisersnitt enn hastks (sånn i tilfelle denne babyen skulle være stor). Man føder vanligvis ikke babyer over 4 kg vaginalt. Det kan jo godt hende du kan føde denne vaginalt da Men ring nå og krev å få fortgang i sakene. Det må da være mye bedre for deg enn å gå i uvisshet. Lykke til! La oss gjerne høre hva som skjer videre dersom du har tid til å stikke innom her
Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 11. desember 2008 #5 Skrevet 11. desember 2008 Man føder vanligvis ikke SETEbabyer over 4 kg vaginalt, skulle det selvsagt stå
Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 11. desember 2008 #6 Skrevet 11. desember 2008 Vet du hva, ANi, ring rett til fødeavdeligen og forklar situasjonen! Be om å få komme inn i dag eller i morgen tidlig. Du trenger antageligvis ikke å gå veien om fastlegen siden du allerede er på overtid. Lykke til!
soniya Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. desember 2008 OMG! Takk for alle råd og tips Tjukkebolla hjelper deg. Jeg ringte fastlegen med en gang som sa at jeg bare skulle ringe fødeavd og snakket med de. Ringte de med en gang og jm jeg snakket med ble skikkelig overrasket at jeg hadde fått time så sent som 18.des. Hun sa det samme som deg at jeg ikke kunne gå så sent som 14 dager over termin med setefødsel. Hun ga meg en time imorgen skal nedover kl.13. Jeg sitter og skjelver her nå jeg.... iiiik. Tusen takk for at du svarte på innlegget mitt!!! *KLEM*
Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 11. desember 2008 #9 Skrevet 11. desember 2008 Så bra at du har snakket med føden! Ja, jeg ble nokså paff jeg også over at du hadde time så sent. Men spurte du om du skal ta med bagasje i morgen? Uansett om det blir igangsetting eller ks, så skal du nok snart til pers, vet du Om du glemte å spørre i farten så kan du jo ringe igjen eller rett og slett bare pakke fødebaggen og ta den med i morgen Kjempebra å høre at du nå blir ivaretatt da. For det ordner seg nok ganske snart nå! Hører gjerne mer om hvordan det går! Klem tilbake. Da har jeg gjort en god gjerning i dag som svarte på dette - det er bra å vite
soniya Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 11. desember 2008 Ja jeg tar med fødebaggen uansett, den er pakket ferdig og ligger og støver.. hihi.. Skal gi deg oppdatering over hva som skjer.. du hører fra meg. tror jeg må prøve å roe meg ned litt nå... .... nå må jeg ikke vente altfor lenge på babyen :-) iiiiiiiiik
Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 11. desember 2008 #11 Skrevet 11. desember 2008 He-he, ja du må gi oppdatering! Spennende dette her! Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå