Gå til innhold

Natten vår...


lillespire08+10

Anbefalte innlegg

Slik var natten i natt:

kl.1915- 2215 Sov (fantastisk!)

kl.2215-2230 Pupp

kl.2230-0000 Sov

kl.0000-0030 Skriking

kl.0030-0145 Sov

kl.0145-0200 Pupp

kl.0200-0300 Sov

kl.0300-0330 Skriking

kl.0330-0430 Sov

kl.0430-0445 Pupp

kl.0445-0600 Sov

kl.0600-0610 Skriking

kl.0610-0700 Sov

kl.0715 Står opp... og veeeldig sliten etter ei sånn natt:/ Og slik har det omtrent vært i en måned nå... vil det ingen bedring bli snart tro? sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke for at jeg skal oppfordre til mme hvis du fullammer - men har du prøvd det? Jeg har hatt samme problem som deg i snart en mnd. Var hos helsesøster på 3 mnd kontroll og fortalte om dette. (Tulla mi sover dårlig på dagen også). Vi har gitt 80 ml mme på kvelden i 3 uker uten at det hjalp noe særlig. Helsesøster sa at det kunne være fordi hun heller ikke fikk nok mat på dagen - ble ikke "fylt" opp på en måte. Jeg har forsøkt å øke produksjonen min uten hell. (Når jeg pumper meg f eks får jeg alltid ut maks 70 ml, ofte mindre.) Hun foreslo å gi 50 ml mme på dagen også - som tulla slukte. Vært ganske fortvilet fordi jeg har lenge følt at jeg har for lite melk, men man "skal" jo amme, ikke gi mme. Har nå tatt en avgjørelse sammen med mannen min om å gi faste flasker med mme på dagen og også på natten hvis hun våkner igjen etter å ha fått pupp. Har nå gjort dette i 3 dager og merker allerede endring. Gir 4 - 5 flasker med mme i døgnet à 110 ml samt pupp. Tulla har sovet mye bedre på dagen og våknet maks 3 ganger på natten. Har jo bare gjort dette en kort stund nå, så det kan hende det blir en helvetes natt i natt..

Som sagt, oppfordrer deg ikke til å begynne fast med mme, ville bare fortelle deg hva jeg gjorde. Mitt valg var nøye gjennomtenkt og synes det er forferdelig trist at jeg ikke kan gi henne nok mat for at hun skal kunne føle seg mett, men er veldig takknemlig for at mme finnes! Oss mammaer skal også kunne fungere i hverdagen og ha det bra for at babyene våre skal ha det bra! Har du snakket med helsestasjonen din om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

Jeg har prøvd å gi mme ei flaske som siste måltid på kvelden, uten at det ble forskjell på natten. (prøvde ut ei ukes tid) Ellers skal det sies at jeg har nok melk, når jeg pumper meg på fullt bryst får jeg glatt ut 150ml. Har ikke snakket med helsestasjonen om dette, men tror jeg må få ordnet meg en time nå! Har begynt å gi velling i de siste også, uten resultater. Så han må jo være mett tenker jeg! Han er riktignok en stor gutt, så mulig han trenger ekstra mye da...? Lurer på om han har vondt noen steder jeg... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også ei tulle som er veldig urolig om både kvelden og natten og våkner opptil flere ganger. Jeg har fått anbefalt å begynne med grøt som det nest siste måltidet og har begynt såvidt. Jeg vet jeg har nok melk, så tror ikke det kan være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg lillespire08, han er nok mett. Da må det være noe annet.. Er han like urolig på dagtid? Hvordan er det med søvn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han er fin på dagen. Blid og fornøyd. Er lett å legge i vogna, sovner med en gang. Sover 3 ganger (ca.09-11, 13-15, og 30-45 min i 17tida).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres jo ut som den perfekte oppskriften. Da har jeg vel ingen andre forslag.. annet enn at det er mye som skjer med nurkene våre mens de sover. Dvs mulig han bearbeider dagen, drømmer osv. Vi har nå lagt tulla på eget rom - hun har sovet alene der i 2 netter nå. Første natt gikk som en drøm. Var inne og matet henne kl 23 - hun spiste i søvne! Våknet kl 0330 for å få mat, så igjen kl 0630. Vi stod opp kl 0730. Denne netten var ikke fullt så idyllisk - noen oppvåkninger uten at det var mat hun ville ha.. Blir spennende å se hvordan det blir i natt. Sorry, da har jeg ingen forslag! Men du får min fulle sympati fordi du må være VANVITTIG sliten. Håper HS kan hjelpe deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for sympatien;) Vi får vel bare holde ut og innse at slik er det bare. Vi har prøvd ut mye forskjellig, f.eks ikke se på barneTV før legging, bade/ ikke bade, grøt/ ikke grøt, ekstra påfyll av pupp, være våken lengre før leggetid, sove med døra åpen/ lukket, helt mørkt/litt lys, vinduet åpent/ lukket osv.. ingen fasit!

Det skal sies at de to siste nettene har vært bedre, så kanskje det er en liten åpning i tunnelen?:) Hadde vært en fin julegave til oss fra sønnen vår det:) Vurderer å legge han på eget rom etter jul, hørt mange gode resultater etter dette, så er verdt å prøve:) Lykke til med nettene du også, vi er heldigvis flere som har våkne babyer på natta, så man er ikke alene!

Hvordan ble den tredje natten forresten?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg - ingen fasit på disse små! Akkurat når man tror at man har kommet frem til en rutine som funker, så funker den ikke lenger og man må begynne fra scratch igjen.. Natt nr 3 var grei, men ikke optimal (det blir det vel heller ikke før hun sover igjennom natta!).. La seg kl 19, vi snek oss inn med flaske kl 23, så sov hun til 0230 - fikk pupp, sov til kl 0430 - fikk pupp OG flaske, sov videre til kl 0600 - fikk smokk og våknet igjen kl 0630 og kl 07. DA stod vi opp.. Ikke så aller verst, men best var selvsagt den første natten. Skal slutte å gi flasken i "søvne" kl 23. I natt sov hun så godt at vi vekket henne da vi skulle gi. Føles litt feil. Håper ikke hun våkner mye tidligere nå.. Prøving og feiling er det det går i om dagen og natten! Har nedtelling til når jeg kan begynne med grøt. Har (sikkert for store) forhåpninger til at hun skal sove ENDA bedre da!

Anbefaler i hvertfall å prøve å legge han på eget rom. Synes at vi forstyrrer hverandre mye mindre selv om det jo er mere pes enn å gå de 3 skrittene som jeg gjorde før bort til senga hennes, mener jeg at det er forløpig en liten forbedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...