Gjest Sauen - preggers Skrevet 11. desember 2008 #1 Skrevet 11. desember 2008 Jeg blir tussete, hjelp meg her, jeg klarer ikke dette kildebestyret... Ikke orker jeg heller...=P 1. Er kilden nedenfor normativ eller kognitiv? Er det en førstehånds- eller andrehåndskilde? Kilde "Det er ikke mot Prøyssens liberalisme, men mot dets makt Tyskland har blikket rettet. Tidens store spørsmål avgjøres ikke med taler og flertallsbeslutninger...men med blod og jern". Kilde: Tale av Bismarck 1862
Gjest Sauen - preggers Skrevet 11. desember 2008 #2 Skrevet 11. desember 2008 Hvis du hjelper meg så elsker jeg deg! Haha, jeg får ikke komme videre i pensum før jeg har svart på dette, og jeg syns det er så drita kjedelig at jeg tenkte å lære det... en annen dag... =P
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 11. desember 2008 #3 Skrevet 11. desember 2008 jeg skal til legen nå. time 11. men jeg kan skrive svaret (må slå opp) om 1 til 2 timers tid.
Gjest Sauen - preggers Skrevet 11. desember 2008 #4 Skrevet 11. desember 2008 flott=) jeg får prøve å tenke på det i mellomtiden, og se om jeg kommer på noe lurt... Lykke til hos legen=)
Gjest Sauen - preggers Skrevet 11. desember 2008 #5 Skrevet 11. desember 2008 Jeg tok en sjans på normativ, førstehåndsberetning jeg=)
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 11. desember 2008 #6 Skrevet 11. desember 2008 Tror jeg har leste dette, men jeg husker ikke helt. Fant forresten dette på nettet: Når det gjelder de meddelende kildene er det viktig å kunne skille mellom kognitive og normative kilder. En kognitiv kilde (brev, dagbøker, diverse dokument ) beskriver virkeligheten slik den var, mens en normativ kilde ( lover, reglement ) beskriver virkeligheten slik den bør være.
Gjest Sauen - preggers Skrevet 11. desember 2008 #7 Skrevet 11. desember 2008 Det var en god huskeregel=) Fikk tilbakemelding da (tar faget på nett så får fort tilbakemelding). Hadde rett i normativ. Teksten var andrehånds siden det var en oversatt tale, men han så poenget mitt i at det var førstehånds siden det var tale fra fyren sjøl =) Hehe, så jeg hadde nesten rett=)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 11. desember 2008 #8 Skrevet 11. desember 2008 dette er en talende kilde, fordi det er en skriftlig kilde. i tilegg vil jeg mene at denne teksten er oversatt og sansynligvis bare et utdrag av den opprinelige teksten, derfor er det en sekundærkilde.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 11. desember 2008 #9 Skrevet 11. desember 2008 foresten gikk det bra hos legen.. hehe.. han sa "jeg må si jeg lurer på hva som forårsaker dette" og tok en hel haug tester som jeg skulle få svar på neste uke. så får vi se hvorfor jeg bare sover.
Gjest Sauen - preggers Skrevet 11. desember 2008 #10 Skrevet 11. desember 2008 Håper de finner ut av noe der da=) Hehe, du tenker likt som læreren min ang at det er oversatt=) Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå