Gå til innhold

Fikk melding av svigers i går.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ønsker dere,dere til jul?

Så sa vi at vi vet ikke helst penger, da kan vi kjøpe det vi selv trenger. Siden vi bygger på hus.

Men så fikk vi tilbake en lannnnng ønskeliste og at hun ønsket seg flybilletter til tallin..Og hun har veldig greit med penger selv.

Syns nesten det er litt rart at foreldre øsnker seg dyre ting.

Min mor sier alltid at hun ønsker seg snille barn.

SÅ får hun noe jeg vet hun trenger.

Jeg vil ikke forvente julegave av mine barn i hvertfall..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må være lov å ønske seg det en vil - det gjelder både dere og svigers og alle andre for den del.

Men - fordi en ønsker seg noe så vil ikke det nødvendigvis si at det er det en får.

U get it? - ikke stress så mye med å bry deg med slikt da...kjøp det dere vil kjøpe dere. Kanskje en reiseguide til Tallin?...

Skrevet

Joa men hun skal alltid ønske seg dyre ting.

I fjor ønsket hun seg spa. Så vi ga henne 1 time massasje.

Men neeeei da det var ikke bra nok. Var jo full pakke hun ville ha.

Så jeg har ikke lyst å kjøpe noe til hun overhode.

Har lagd fotavtrykk i gips(i ramme) av snuppa. Syns det er nok jeg da.

Skrevet

hehe, mamma og pappa blir sinte de hvis de får noe som koster litt. Hvert år er det masing lang tid i forveien om at vi skal IKKE bruke penger på de, vi må bruke våre hardt tiltrengte penger på oss selv. Så får ikke lov å kjøpe noe som er dyrere enn 100-150 kr.

Tror jeg hadde fått hakeslepp hvis jeg hadde fått en ønskeliste med flybilletter til Tallin :) Her står det stort sett eggedeler, ny ostehøvel etc :)

Skrevet

Er sånn jeg er vant med hjemmenfra også.

Kjøper småting jeg vet mamma og de trenger.

Og gjør det litt morsomt.

Vi har jo ikke sååå god råd.

Hun mener vi kan spleise med broren hans. Noe jeg aldri gjør mer etter å ha gjort det mange ganger da det er noe. Vi kjøper noe til noen i fam. Også skal han stå på kortet men betaler ikke.

SÅ spleising er uaktuelt

Skrevet

Jeg synes man kjøper julegave til foreldrene sine, men om det er et esel som kommer til nytte hos noen som trenger det, noe de ønsker seg veldig selv, noe barna har laget med et hyggelig kort til, det er ikke så viktig. Man velger hva man vil gi, og man velger hva man vil ønske seg.

La gubben ordne gave til sine foreldre, så slipper du å forholde deg til det :)

Skrevet

Er dere flere som kan gå sammen da ? Var kanskje det hun mente, eller ?

Uansett, ikke kjøp for mer enn dere har tenkt, voksne folk kan betale turene sine selv. Vettu hva.

Ei Geit hadde jo vært greit å gi, da gjør det litt nytte også....

Og jeg foreslår at dere kommer med et forslag om å ikke kjøpe noe til hverandre neste år.

Skrevet

Jeg er heller ikke vant til at foreldre og svigerforeldre ønsker seg store og dyre ting av barna sine. Vi får samme leksa hvert år: " Ikke bruk mye penger på oss i år. Vi har mer penger enn dere. Det er tanken som teller".

Jeg synes det er en fin tanke. De blir overlykkelige om de får ting som de små har laget eller vært med på å ta ut. Og jeg vet at de mener det..

Men jeg har venner som kjøper gaver i 10 000 kr klassen til foreldre og svigerforeldre. Ofte reiser og flotte ting. Foreldrene synes det er såååå stas, selv om de vet at de egentlig ikk ehar råd til det..

Joda, en kan ønske seg akkurat hva en vil.. Jeg kunne jo tenke meg en ny bil.. !!!?? Hehe...

Men når en forteller barna sine hva en ønske seg , har en jo et ønske om å få det.. Ikke sant???

Skrevet

hadde hun fått en gjeit hadde det blitt månelyst da hun er av typen som mener vi bruker for mye penger på folk i andre land.

Svigers er en ufyselig dame .

Sorry men sant

Vi har sagt til alle i år at det kun blir gaver til barna.

Bortsett fra avtrykkene vi har lagd til besteforeldre og faddere.

Skrevet

Da vi var små fikk vi alltid penger av mamma og pappa så vi hadde noe å kjøpe julegave for til dem. Nå som vi er voksne og har jobb hadde jeg rett og slett syntes det var frekt å forvente å få gaver av foreldrene våre, men ikke gi noe tilbake! Ærlig talt, hvor gjerrig skal man være, liksom? Greit at man kan ha lite penger, men forventer man å få må man jammen meg være forberedt på å gi også , det skulle bare mangle. Å tilpasse prisklassen er noe annet. Foreldre bør innse at barna som regel har det trangere økonomisk enn dem selv og ikke ønske seg store ting ( som flybilletter til tallin), men at de bør få en liten ting de også synes jeg bare er på sin plass. Så, ja, når barna mine blir store vil jeg faktisk forvente julegave fra dem og jeg synes ikke det er for mye forlangt.

Skrevet

Er det jeg og mener. Er ikke vant til sånt jeg.

Familien til mannen min er veldig sånn. Fasade mennesker

Skrevet

Hæh, klager hun når hun får noe i den kategorien hun har ønsket seg? Det er da for pokker ingen bestillngsliste man leverer ut! Nå ble jeg nsten litt provosert på dine vegne, Lilo, hehe.

Her i gården er det litt ulikt til min mamma og svigermor. Svigermor har veldig mye bedre råd enn min mamma, så hun ønsker seg aldri noe. Om det er noe så er det "en ny duk, eller en paiform for den gamle er så stygg nå". Så da får hun noe sånt, eller en bok, eller noe fra ungene. Mamma kan mer ønske seg noe, men det er som regel aldri dyrt (hun vet jo hva slags økonomi vi har, og siden jeg er enebarn er det jo ingen å spleise med heller).

Skrevet

Du skjønte hva jeg mente Teline at det er lov å ønske seg det en vil:o)

Jeg ønsker meg en diamantring til 13 000kr jeg, som sambo så elegant sa til meg "ja, å ønske seg noe koster ingenting" så fliret han godt.

Vi har ikke dårlig råd, men jeg syns likevel det holder godt at gaven til min samboer koster 1400kr.

La den der svigermora ønske seg hva hun vil, det må hun med få lov til... men dere bestemmer jo selvfølgelig selv hva dere ønsker og gi - og det er alle kaloriene jeg hadde brukt på den saken hvertfall.

Skrevet

Gi de det du har tenkt, det er jo en veldig fin gave, og en gave som varer! Vi har vært hos fotograf og tatt bilder av snuppa, vi har rammet inn bilder som vi skal gi bort. Det er flere som bare får bilde i år. Ellers kjøper vi et stk farrisglass til mine svigerforeldre, og to suppeskåler til mine forelder. (Dette er noe de sparer på). Men, jeg vet at svigers kommer til å sette mest pris på bildet.

Er ikke sikkert hun blir fornøyd om hun får flybilletter heller. Hun høres litt utakknemlig ut...

Skrevet

takk maimamma. Jeg syns sånne spesielle gaver er noe de fleste vil være mere takknemlige for.

Og svigers er utakknemlig for alt så tror hun ikke hadde vært fornøyd jeg heller.Alltid noe å klage på

Skrevet

mine foreldre også sier de øsnker seg snille barn vist jeg spør.Og jeg får IKKE lov å kjøpe noe dyrt.

I år fikk jeg beskjed om at vi har blitt så mange unger i familien. Så vi skulle ikke kjøpe noe til de.

Men de får gave likevel ;) De kjøper jo til alle barnebarn og stebarnebarna sine. utgjør 11 stk bare de :) Så synes virkelig de skal få gave ja.

Noe annet at vi søsken kutter ut hverandre og kjøper gave kun til ungene. Men har ikke avtalt noe, bare mamma som sa det til meg. Så jeg har kjøpt til mine søsken også

Svigermor sa også vi ikke måtte kjøpe noe dyrt.

Ikke øsnkser de seg noe heller, så jeg må virkelig vri hjerna mi å finne på et eller annet..

Skrevet

Greit nok at det var veldig drøyt av svigermor å ønske seg flybilletter, hun høres jo veldig utakknemlig ut.

Men seriøst, det kunne ikke falle meg inn å droppe å kjøpe julegaver til mine foreldre!! SELVFØLGELIG får de gave av meg, det skulle da bare mangle!

Syns det er veldig rart at du mener dere skal få gave men ikke gi noe tilbake.

Skrevet

Herregud, hadde gidda, altså. Det her bringer meg noen år tilbake i tid, og da gjaldt det min egen mor. Jeg ble så irritert og sa bare tvert at nå er det slutt! Fra nå av er det barna som får julegaver, ingen andre. Sånn har det blitt og det trives alle med (untatt henne, men det er av underordnet betydning). Sykt deilig å bare fikse 3-4 gaver hvert år, og når det i tillegg er til barn går det som en lek. På toppen av det blir de jo som oftest faktisk veldig glade for det de får!

Skrevet

I år har jeg sagt til svigers , og søstrene og brødrene til sambo at det ikke kommer noen gaver fra oss ! Kjøp bare til barna .

Jeg er lei av å bruke penger vi egentlig ikke har på gaver som blir lunkent tatt imot . Vi klarer ikke konkurrere med enkelte som kjøper dyre flotte gaver , slik at det fra oss til ca 200 kroner blir borte i mengden !

( Ikke det at vi konkurerrer om flottest gave eller noe slikt . Men noen har bedre råd enn andre , og liker å gi bort ).

Jeg vet det er tanken som teller , men ...

Skrevet

Og jeg syns det er direkte frekt å ønske seg en så dyr gave som tur til Tallinn . Hvis hun retter ønske mot dere , vil det si at hun mener dere kan gi henne det ...

Hadde ikke gitt den dama noe !

Skrevet

jeg dropper da ikke gave... LES innlegget a monajenta.

Hun får avtrykk i gips ( i ramme) til jul.Syns det er nok jeg.

Personlig og lagt tid inn i det

Skrevet

hun får avtrykk så får hun sitte der med gjeipen sin.

Skrevet

Det med gipsavtrykket skriver du jo lenger ned, så strengt tatt kan det jo hende at monajenten har LEST innlegget ditt....

Skrevet

Pappan min har alltid en lang ønskeliste med dyre ting. Så hvis jeg ikke syns jeg har råd til å kjøpe en av dem, så spleiser jeg og søstra mi.. Syns jo det er litt dumt hvis jeg ikke har råd til å kjøpe det han ønsker seg, men så har han den smaken han har da. Er jo ikke vits i å si noe han ikke ønsker seg for å være grei...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...