En snupp - og en knert i magen Skrevet 11. desember 2008 #1 Skrevet 11. desember 2008 for å begynne med mme når jeg skal ut på noe... Er så driit lei av å pumpe ut nok melk til en kveld Det blir liksom noen flasker når hun fortsatt spiser annenhver time om kvelden i en alder av 5 mnd... Og det er ikke et alternativ å være hjemme hver eneste kveld i flere mnd. til heller. Jeg blir en bedre mamma av å kunne finne på litt med venninner innimellom uten å måtte pumpe meg to-tre ganger om dagen i to-tre dager på forhånd. Ja, jeg kommer til å pumpe meg når jeg er ute - og kaste melka - for å opprettholde produksjonen. Og jeg kommer til å legge overskudd i frysen om hun spiser lite på morgenen etc. men ellers skal vi prøve ut mme. Det er kos å amme, det er ikke det, men etter å ha hatt masse tull med bb og abcess og hele pakka fra hun var 2 uker til 3,5 mnd., pumpet masse ekstra på grunn av melkestuvninger osv., er jeg rett og slett lei! Men jeg koser meg med ammingen ellers, på dagen og på natten, ingen fare der, men når jeg pumper føler jeg at jeg bruker verdifull tid jeg kunne brukt sammen med datteren min til kos og lek. Så nå blir det vekk med intensiv pumping, ut på kino, inn med mme og enda mer kos med datteren min.... Vet ikke helt hvorfor jeg skrev dette, men er nok fortsatt litt usikker - føler det ligger en ryggmargsrefleks om at jeg gjør noe galt når jeg kan amme, men lar det være... Vet det er dust å tenke sånn, jeg har fullammet i 5 mnd. - det er lenge det!
Lillepusen-78 Skrevet 11. desember 2008 #2 Skrevet 11. desember 2008 Synes du skal være kjempefornøyd med å ha fullammet i 5 mnd, jeg! Til tross for diverse problemer.... Og du burde gi mme med god samvittighet, og stole på det du selv synes og føler. Jenta di vil jo på ingen måte lide ved å få mme i stedet for morsmelk innimellom. Og som du sier, det tar sin tid å pumpe, og du trenger å komme deg ut! Vi må jobbe mot den dårlige samvittigheten vi plager oss selv med for alt mulig. Kos deg med alenekvelder :-)
Milena Skrevet 13. desember 2008 #3 Skrevet 13. desember 2008 Jeg synes du har vært super flink! Og flott at du har tatt en besluttning. Ingen ting å ha drålig samvittighet over i det hele tatt. Bare kos deg med den lille, og med alenekveldene ))))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå