Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 11. desember 2008 #1 Skrevet 11. desember 2008 Missforstå meg rett, Oslo er byen i mitt hjerte. Det er, i mine øyne, en by med utrolig mye å tilby. Sentrum med masse koselige bydeler med spesielle småbutikker og spennende kafeér og restauranter. Akershus festning og Aker brygge. Frognerparken og St.Hanshaugen. For ikke å snakke om alle drabantby(del)ene i utkanten av sentrum, og la oss ikke glemme Marka. Jeg er født og oppvokst i en av drabantbyene til Oslo, og skal snart flytte tilbake. Jeg hadde en fantastisk oppvekst, og kan ikke klage på noen ting. MEN, nå begynner jeg å bli trist og lei. Hver helg er det knivstikking, blind vold eller voldtekter. Hva er det som har skjedd? Jeg har aldri vært redd for å ferdes i sentrum av Oslo, verken på kveldstid eller dagtid, og det har heller aldri skjedd meg noe. Jeg har aldri befunnet meg i en ubehagelig eller truende situasjon. Men, nå merker jeg at jeg begynner å få betenkeligheter med å ferdes alene i byen på kvelds- og nattestid. Når volden begynner å bli totalt uprovosert, og tilsynelatende alle kan bli angrepet på åpen gate, begynner det å bli skremmende, synes jeg. Og dette gjør meg så utrolig vondt. Det er så fælt å se en by jeg er så glad i, og som har gitt meg så utrolig mye godt, forfalle så til de grader. Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, jeg må bare få ut litt damp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå